Napisano 15 Listopad 201014 l Witam, Przejdę od razu do konkretów :) Mam setup studia Vray, światła + materiały. Potrzebuje stworzyć bardzo bliski odpowiednik tego studia w Mentalu. Z materiałami sobie jakoś radzę ale warunki oświetleniowe to już nie taka prosta sprawa. Scena vray ma kilka obiektów z vray light material, światło vray bez żadnych environmentów i hdr jako dodatki. Wobec tego wpadł mi do głowy pewien pomysł. Czy da się: Wyrenderować ze studia Vray sferyczną mapę otoczenia, zapisać ją jako plik HDR i użyć jej potem po prostu do oświetlenia sceny Mental jako jedynego źródła światła? Myślicie że to przejdzie ? :) A jeśli ktoś miałby inną koncepcję to będę wdzięczny za pomoc bo może idę w złym kierunku hehe. Pozdrawiam Robert
Napisano 15 Listopad 201014 l http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/material-converter-v0-98b miałem podobny problem i ten skrypt załatwił mi większość problemów
Napisano 15 Listopad 201014 l Autor Hej! Dzięki za odpowiedź. To był pierwszy skrypt z jakiego skorzystałem. Radzi sobie dobrze z materiałami ale właśnie największy problem mam z odwzorowaniem planów z vray light material. Aktualnie walczę z shaderem mentala + kanał luminance. Narazie niestety kiepsko więc taki pomysł z 1 postu przyszedł mi do głowy :)
Napisano 15 Listopad 201014 l zamiast tego ustaw światła a do refleksów ustaw białe plane. powinno styknąć
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto