Michas Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 Cześć :) Postanowiłem się odprężyć i pobawić się animowaniem, ale póki co to wcale się nie odprężam hehe :> Słuchajcie mam problem z bipedem.. Chciałem wyanimować sobie scenke, jak leją się dwa bipedy (tak, tak, same szkielety) ale już przy próbach animacji jednego mam problemy. Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań.. 1. Czy do bipeda trzeba robić IK Solversy? 2. Czy mój biped z Character studio 3.4 nadaje się po wystawieniu do animacji odrazu czy trzeba przy nim coś robić ? 3. Mam problemy z przesuwaniem całego szkieletu.. łapie za tą \"kostkę\" w środku i tak czy siak nie moge przesuwać do góry ani na dół bipeda :\\ 4. Przy próbach animacji: włączam autokey, przechodze do 10 klatki, podnosze reke bipeda, wylaczam autokey i od animacji niema, reka jest od 1 klatki do konca w górze.. jak zaznaczać keye ? bo coś nie ten teges :) Wybaczcie że was tak męcze, ale w helpie maxowym i tutorialach nie znalazlem odpowiedzi na te pytania :) Potrafi ktoś mi pomóc ?:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
big_white_ninja Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 Ja też pytałem o bipedy na forum i nie otrzymałem odpowiedzi więc podpisuję się pod twoim pytaniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michas Posted May 29, 2004 Author Share Posted May 29, 2004 super, to jest nas już dwóch.. czekamy Panowie !:) Ratujcie nas :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Kosiorek Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 wic ogolnie i po krotce- mozna stosowac auto key- jednak lepiej do tego nadaja sie kreatory kluczy tgzw np planted albo freeform a aby przesowac go w gore lub dol to sa dwa klawisze w panelu motion- tak w skrocie najlepiej jest to opisane w ksiazce dolaczonej do programu;-)-pozdr t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kris_R Posted May 30, 2004 Share Posted May 30, 2004 Odpowiadam na pytanka... Michas 1. Do bipeda nie trzeba robić (nie należy) IK solverów.. biped jest cholernie elastyczny i można animować go w dowolny sposób.. IK/FK... albo troszkę IK, troszkę FK, miksować i czarować... ale solvery sobie podarój 2.nadaje się od razu 3.najwyraźniej jesteś w trybie pozycji wyjściowej, potrzebnej do skinowania, która nie podlega animacji...ikonka takiego ludzika z rozstawionymi rączkami i nóżkami w panelu motion 4.jak wyżej... wyłącz tryb. Kto pyta nie błądzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michas Posted June 3, 2004 Author Share Posted June 3, 2004 Kris_R dzieki za odpowiedz :) Ten guziczek jest wyłączony.. nie moge dalej nim ruszac do góry hyh skomplikowane to wszystko Link to comment Share on other sites More sharing options...
big_white_ninja Posted June 4, 2004 Share Posted June 4, 2004 żeby ruszyć bipeda do góry musisz zaznaczyć pionową strzałką zamiast poziomej w opcjach bipeda. Możesz też tam wybrać rotację kości Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now