Jump to content

Znów ten biped ;)


Michas
 Share

Recommended Posts

Cześć :)

Postanowiłem się odprężyć i pobawić się animowaniem, ale póki co to wcale się nie odprężam hehe :>

 

Słuchajcie mam problem z bipedem..

Chciałem wyanimować sobie scenke, jak leją się dwa bipedy (tak, tak, same szkielety) ale już przy próbach animacji jednego mam problemy.

 

Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań..

 

1. Czy do bipeda trzeba robić IK Solversy?

2. Czy mój biped z Character studio 3.4 nadaje się po wystawieniu do animacji odrazu czy trzeba przy nim coś robić ?

3. Mam problemy z przesuwaniem całego szkieletu.. łapie za tą \"kostkę\" w środku i tak czy siak nie moge przesuwać do góry ani na dół bipeda :\\

4. Przy próbach animacji: włączam autokey, przechodze do 10 klatki, podnosze reke bipeda, wylaczam autokey i od animacji niema, reka jest od 1 klatki do konca w górze.. jak zaznaczać keye ? bo coś nie ten teges :)

 

 

Wybaczcie że was tak męcze, ale w helpie maxowym i tutorialach nie znalazlem odpowiedzi na te pytania :)

 

 

Potrafi ktoś mi pomóc ?:)

Link to comment
Share on other sites

wic ogolnie i po krotce- mozna stosowac auto key- jednak lepiej do tego nadaja sie kreatory kluczy tgzw np planted albo freeform a aby przesowac go w gore lub dol to sa dwa klawisze w panelu motion- tak w skrocie najlepiej jest to opisane w ksiazce dolaczonej do programu;-)-pozdr t

 

Link to comment
Share on other sites

Odpowiadam na pytanka...

 

Michas

 

1. Do bipeda nie trzeba robić (nie należy) IK solverów.. biped jest cholernie elastyczny i można animować go w dowolny sposób.. IK/FK... albo troszkę IK, troszkę FK, miksować i czarować... ale solvery sobie podarój

 

2.nadaje się od razu

 

3.najwyraźniej jesteś w trybie pozycji wyjściowej, potrzebnej do skinowania, która nie podlega animacji...ikonka takiego ludzika z rozstawionymi rączkami i nóżkami w panelu motion

 

4.jak wyżej... wyłącz tryb.

 

Kto pyta nie błądzi

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy