Michas Napisano 29 Maj 2004 Share Napisano 29 Maj 2004 Cześć :) Postanowiłem się odprężyć i pobawić się animowaniem, ale póki co to wcale się nie odprężam hehe :> Słuchajcie mam problem z bipedem.. Chciałem wyanimować sobie scenke, jak leją się dwa bipedy (tak, tak, same szkielety) ale już przy próbach animacji jednego mam problemy. Jeśli ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań.. 1. Czy do bipeda trzeba robić IK Solversy? 2. Czy mój biped z Character studio 3.4 nadaje się po wystawieniu do animacji odrazu czy trzeba przy nim coś robić ? 3. Mam problemy z przesuwaniem całego szkieletu.. łapie za tą \"kostkę\" w środku i tak czy siak nie moge przesuwać do góry ani na dół bipeda :\\ 4. Przy próbach animacji: włączam autokey, przechodze do 10 klatki, podnosze reke bipeda, wylaczam autokey i od animacji niema, reka jest od 1 klatki do konca w górze.. jak zaznaczać keye ? bo coś nie ten teges :) Wybaczcie że was tak męcze, ale w helpie maxowym i tutorialach nie znalazlem odpowiedzi na te pytania :) Potrafi ktoś mi pomóc ?:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
big_white_ninja Napisano 29 Maj 2004 Share Napisano 29 Maj 2004 Ja też pytałem o bipedy na forum i nie otrzymałem odpowiedzi więc podpisuję się pod twoim pytaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michas Napisano 29 Maj 2004 Autor Share Napisano 29 Maj 2004 super, to jest nas już dwóch.. czekamy Panowie !:) Ratujcie nas :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Kosiorek Napisano 29 Maj 2004 Share Napisano 29 Maj 2004 wic ogolnie i po krotce- mozna stosowac auto key- jednak lepiej do tego nadaja sie kreatory kluczy tgzw np planted albo freeform a aby przesowac go w gore lub dol to sa dwa klawisze w panelu motion- tak w skrocie najlepiej jest to opisane w ksiazce dolaczonej do programu;-)-pozdr t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 30 Maj 2004 Share Napisano 30 Maj 2004 Odpowiadam na pytanka... Michas 1. Do bipeda nie trzeba robić (nie należy) IK solverów.. biped jest cholernie elastyczny i można animować go w dowolny sposób.. IK/FK... albo troszkę IK, troszkę FK, miksować i czarować... ale solvery sobie podarój 2.nadaje się od razu 3.najwyraźniej jesteś w trybie pozycji wyjściowej, potrzebnej do skinowania, która nie podlega animacji...ikonka takiego ludzika z rozstawionymi rączkami i nóżkami w panelu motion 4.jak wyżej... wyłącz tryb. Kto pyta nie błądzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michas Napisano 3 Czerwiec 2004 Autor Share Napisano 3 Czerwiec 2004 Kris_R dzieki za odpowiedz :) Ten guziczek jest wyłączony.. nie moge dalej nim ruszac do góry hyh skomplikowane to wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
big_white_ninja Napisano 4 Czerwiec 2004 Share Napisano 4 Czerwiec 2004 żeby ruszyć bipeda do góry musisz zaznaczyć pionową strzałką zamiast poziomej w opcjach bipeda. Możesz też tam wybrać rotację kości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się