matizlob Napisano 19 Listopad 2010 Napisano 19 Listopad 2010 (edytowane) Witam, próbuję zrobić kierowanie wzroku na dany punkt tak, bym mógł tym punktem poruszać poruszając jednocześnie przy tym wzrok. Krótko mówiąc, oczy patrzą na dany punkt, którym mogę swobodnie kierować. Sprawa wygląda na pierwszy rzut oka prosto, constrainty w motionbuilderze powinny sprawę załatwić, używałem 3 point i aim. Weźmy taki aim, wybieram sobie tylko oczy i ustawiam dla nich cel. Kieruje sobie celem i oczy ładnie go obserwują, problem jest, gdy obracam głowę względem poziomej osi, oczy wariują i kręcą się na wszystkie strony. Jeśli postać obraca głowę do góry i patrzy w niebo, lub patrzy w dół na ziemie, oczy ładnie podążają, jeśli obraca się i patrzy za siebie, również oczy idą za celem i wszystko jest ok, nie działa jednak obracanie się względem trzeciej osi. Nie mam pojęcia co mogę robić źle. Oczy są siatką, sferą, połączone są z głową relacją dziecko -> rodzic. Jeśli cel również połącze z głową, oczy i tak wariują. Pomożecie?:) Edytowane 19 Listopad 2010 przez matizlob
matizlob Napisano 19 Listopad 2010 Autor Napisano 19 Listopad 2010 nie do końca wiedziałem, który obiekt powinienem tam umieścić, próbowałem różnych kombinacji, ale nie dałem rady, może rzeczywiście tutaj jest problem
CgBartosz Napisano 19 Listopad 2010 Napisano 19 Listopad 2010 Origin target i up musza formowac trojkat w przestrzeni. Wydaje mi sie ze Twoj up node jest w tym samym miejscu co origin, stad niekontrolowane rotacje. Os X twojego obiektu patrzy na target a Y na up node(mniej wiecej), natomiast Twoj obiekt powinien znajdwoac sie w punkcie obiektu z pola origin. 1
matizlob Napisano 19 Listopad 2010 Autor Napisano 19 Listopad 2010 nie ma to jak doświadczenie :) tyle się z tym męczyłem, już myślałem że się nie da hehe, faktycznie pomogło i pięknie śmiga, niepotrzebnie po nieudanych próbach z "3 points" zacząłem robić z "aim" :) bardzo dziękuję! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się