Jump to content

jak zrobić "look at" dla oczu np. w motionbuilderze?


matizlob

Recommended Posts

Witam,

próbuję zrobić kierowanie wzroku na dany punkt tak, bym mógł tym punktem poruszać poruszając jednocześnie przy tym wzrok. Krótko mówiąc, oczy patrzą na dany punkt, którym mogę swobodnie kierować.

 

Sprawa wygląda na pierwszy rzut oka prosto, constrainty w motionbuilderze powinny sprawę załatwić, używałem 3 point i aim.

 

Weźmy taki aim, wybieram sobie tylko oczy i ustawiam dla nich cel. Kieruje sobie celem i oczy ładnie go obserwują, problem jest, gdy obracam głowę względem poziomej osi, oczy wariują i kręcą się na wszystkie strony. Jeśli postać obraca głowę do góry i patrzy w niebo, lub patrzy w dół na ziemie, oczy ładnie podążają, jeśli obraca się i patrzy za siebie, również oczy idą za celem i wszystko jest ok, nie działa jednak obracanie się względem trzeciej osi. Nie mam pojęcia co mogę robić źle.

 

Oczy są siatką, sferą, połączone są z głową relacją dziecko -> rodzic. Jeśli cel również połącze z głową, oczy i tak wariują.

 

Pomożecie?:)

Edited by matizlob
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Origin target i up musza formowac trojkat w przestrzeni. Wydaje mi sie ze Twoj up node jest w tym samym miejscu co origin, stad niekontrolowane rotacje. Os X twojego obiektu patrzy na target a Y na up node(mniej wiecej), natomiast Twoj obiekt powinien znajdwoac sie w punkcie obiektu z pola origin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy