Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

przede wszystkim witam jako nowy;)

Od razu mam pytanko jakie nasuwa mi się od jakiegoś czasu.

Dotyczy problemu wykorzystania rdzeni naszych supermaszyn podczas tworzenia preview-podglądu i tworzenia animacji dla REACTORA.

Proszę zwrócić uwagę że standardowo max podczas tego procesu używa tylko jednego /max 2 rdzeni procesora/procesorów. Ma to kluczowe znaczenie wg. mnie równie ważne jak rendering, ponieważ podglądu preview i create animation używa się na bierząco podczas pracy przy budowaniu scen oraz fizyki obiektów. Testowałem ten problem zarówno na 1procesorowym sprzęcie i5 jak i 2procesorowej maszynie 2xXEONseria5. W obydwu przypadkach systemowy menadżer urządzeń-windows(7.0)-jego monitor systemu pokazuje marnotrastwo w w 80/90% naszego sprzętu....oto screen z przykł pomiaru:( :

8b42444121b5.jpg

-wykorzystanie mocy procesora TYLKO w 20% /średnio 1rdzeń...test dotyczył zarówno wieloprocesorowej maszyny XEON jak i zwykłego i5

 

2.)test użycia rdzeni procesorów podczas renderingu;) :

0175de80a4ec.jpg

renderowania gotowych scen ten problem nie dotyczy, wszystkie rdzenie/ procesory pracują na max wydajności~90%+!

 

Jeżeli ktoś ma pomysł jak podrasować użycie całej mocy w trakcie pracy na 3ds maxie tj. podczas tworzenia preview i animation dla reactora, taka pomoc będzie bardzo owocna przy podniesieniu wydajności naszych sprzętów podczas pracy. dzięki!

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tego co kojarze to reaktor w maxie jest 1 wątkowy, tylko 1 rdzen bedzie wykorzystywany do przeliczen, to samo tyczy sie viewportu, jesli dobrze pamietam to i przeczliczania cząsteczek itp itd.

Napisano

Tak, z cząsteczkami jest to samo, ale słyszałem że to ma się zmienić... Mam nadzieję, bo wtedy wygodniej będzie się pracowało z Krakatoa.

Zamiast reactora jest jeszcze physix

Napisano
  • Autor

PhysX? plugin potrafiący całkowicie zastąpić standardowy reactor?

tj. spadanie/uderzanie/miękkie obiekty?

Napisano
  • Autor

a sprawdzał ktoś czy nie ma podobnej sytuacji w physX-ie tj."skakania" na jednym rdzeniu przy tworzeniu podglądu lub animacji, w monitor system preview(windowsa) ? ;)

Napisano

PhysX sprawdza się lepiej, obliczenia spadają na kartę graficzną (GeForce).

http://www.nvidia.com/object/physx_faq.html#q1

A wracając do reaktora można napomnieć, że jeśli się da to najlepiej używać havok3 zamiast havok1. Ma mniejsze możliwości ale jest dokładniejszy i działa szybciej.

Napisano
  • Autor

proszę o nieco dokładniejsze objaśnienie jak pracuje physX w 3dmaxie(2009), instaluje sie jak kazdy plugin w tym posiada wlasny panel zarzadzania "reaktorem"

 

,havoca3 zwroce dokladniejsza uwage, sprawdze testy pracy rdzeni na poczatek, byc moze pracuje na wszystkich co by mi rozwiazalo problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności