looppy Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 przede wszystkim witam jako nowy;) Od razu mam pytanko jakie nasuwa mi się od jakiegoś czasu. Dotyczy problemu wykorzystania rdzeni naszych supermaszyn podczas tworzenia preview-podglądu i tworzenia animacji dla REACTORA. Proszę zwrócić uwagę że standardowo max podczas tego procesu używa tylko jednego /max 2 rdzeni procesora/procesorów. Ma to kluczowe znaczenie wg. mnie równie ważne jak rendering, ponieważ podglądu preview i create animation używa się na bierząco podczas pracy przy budowaniu scen oraz fizyki obiektów. Testowałem ten problem zarówno na 1procesorowym sprzęcie i5 jak i 2procesorowej maszynie 2xXEONseria5. W obydwu przypadkach systemowy menadżer urządzeń-windows(7.0)-jego monitor systemu pokazuje marnotrastwo w w 80/90% naszego sprzętu....oto screen z przykł pomiaru:( : -wykorzystanie mocy procesora TYLKO w 20% /średnio 1rdzeń...test dotyczył zarówno wieloprocesorowej maszyny XEON jak i zwykłego i5 2.)test użycia rdzeni procesorów podczas renderingu;) : renderowania gotowych scen ten problem nie dotyczy, wszystkie rdzenie/ procesory pracują na max wydajności~90%+! Jeżeli ktoś ma pomysł jak podrasować użycie całej mocy w trakcie pracy na 3ds maxie tj. podczas tworzenia preview i animation dla reactora, taka pomoc będzie bardzo owocna przy podniesieniu wydajności naszych sprzętów podczas pracy. dzięki!
mirach Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 z tego co kojarze to reaktor w maxie jest 1 wątkowy, tylko 1 rdzen bedzie wykorzystywany do przeliczen, to samo tyczy sie viewportu, jesli dobrze pamietam to i przeczliczania cząsteczek itp itd.
Grave Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Tak, z cząsteczkami jest to samo, ale słyszałem że to ma się zmienić... Mam nadzieję, bo wtedy wygodniej będzie się pracowało z Krakatoa. Zamiast reactora jest jeszcze physix
looppy Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 PhysX? plugin potrafiący całkowicie zastąpić standardowy reactor? tj. spadanie/uderzanie/miękkie obiekty?
Grave Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 Pamiętać należy, że pod physX są jeszcze takie bajery jak Box2 dla PF http://www.orbaz.com/products/particleflow/box2/Box2ProDemoVideo.html czy Rayfire http://rayfirestudios.com/
looppy Napisano 25 Listopad 2010 Autor Napisano 25 Listopad 2010 a sprawdzał ktoś czy nie ma podobnej sytuacji w physX-ie tj."skakania" na jednym rdzeniu przy tworzeniu podglądu lub animacji, w monitor system preview(windowsa) ? ;)
Grave Napisano 25 Listopad 2010 Napisano 25 Listopad 2010 PhysX sprawdza się lepiej, obliczenia spadają na kartę graficzną (GeForce). http://www.nvidia.com/object/physx_faq.html#q1 A wracając do reaktora można napomnieć, że jeśli się da to najlepiej używać havok3 zamiast havok1. Ma mniejsze możliwości ale jest dokładniejszy i działa szybciej.
looppy Napisano 25 Listopad 2010 Autor Napisano 25 Listopad 2010 proszę o nieco dokładniejsze objaśnienie jak pracuje physX w 3dmaxie(2009), instaluje sie jak kazdy plugin w tym posiada wlasny panel zarzadzania "reaktorem" ,havoca3 zwroce dokladniejsza uwage, sprawdze testy pracy rdzeni na poczatek, byc moze pracuje na wszystkich co by mi rozwiazalo problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się