Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, potrzebuje wymodelować łepek śrubki do większego projektu. Będzie to w dość dużym przybliżeniu, dlatego chciałbym uwzględnić zaokrąglenie wszystkich krawędzi. Nie mam pojęcia jak zrobić siatkę, aby było dobrze. Załączam zdjęcie: jest to bryła obrotowa i niestety z wyciętym boolean'em fragmentem. Mi zależy natomiast aby zrobić to na zasadzie low poly + TurboSmooth (chciałbym aby te ostre krawędzie po boolean'nie były również zaokrąglone).

 

Jak się zabrać za taki element?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 827
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz zrobić nurbsem, możesz wyciąc booleanem i poprawić siatkę ręcznie, jeśli robisz na prostym obiekcie. możesz stworzyć odpowiedni obiekt do wycinania booleanem również. tak który będzie wycinał również miękkie krawędzie.

 

Edit: lub zwykłym polymodelingiem

adwc.png

 

Jak chcesz mogę Cie wytłumaczyć dokładniej jak takie zrobić.

Edytowane przez Smoku

Napisano
  • Autor

No dokładnie o takie coś mi chodzi - właśnie polimodelingiem.

 

Jeśli masz czas i chęci to byłbym bardzo wdzięczny za wytłumaczenie jak takie coś zrobić

Napisano

Trochę przydługie ale krok po kroku. Tworzysz kulke z hemisphere na 0,5 i 18 segmentami

23817805.png

79143488.png

53947909.png

61513229.png

49502860.png

36256537.png

 

77951203.png

43851943.png

na koniec sobie lekko przeskaluj w jednej osi żeby z powrotem nabrało okrągłego kształtu

Nie jest to idealna metoda ale lepsza na pewno ni bool. :)

Napisano
  • Autor

dzięki bardzo - jest dużo lepsza niż bool :), ale...

 

Tak zrobiłem i nie jest to w przekroju idealnie okrągłe:( Nie chodzi tu nawet o przekrój, ale jest w tej części bardziej wypłaszczone przez to cięcie na środku.

 

Na moje potrzeby wystarczy, ale ma ktoś może inny pomysł jak taki łepek zrobić aby był idealnie zgodny z zamierzeniem?

Edytowane przez klewer

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności