Skocz do zawartości

klewer

Members
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Łódź

klewer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Ale jak na gęstrzej siatce? To jest model, który ma nałożony TurboSmooth i właśnie jak go załączam to zagęszcza siatkę, tyle że robi się ten garb na górze, którego nie było zanim nie dodałem krawędzi
  2. Witam, dzięki pomocy Indiana, ruszyłem i nawet mi się podoba to co wymodelowałem, ale pojawił się problem. Utworzyłem ogólny kształt myszki, tworząc od razu rancik łączący górną i dolną częśc myszki - wszystko wygląda całkiem dobrze. Nie robiłem natomiast podczas modelowania ogólnej bryły podziału klawiszy i teraz jak pociąłem cutem, to zniekształcił się ładny obły kształt myszki. Co zrobiłem źle? Czy takie elementy robi się od razu podczas modelowania a nie później, jak już bryła ma kształt? Doradźcie co zrobić dalej? Mam dużo save'ów więc mogę się ewentualnie cofnąć do dowolnego momentu. Dołączyłem fotki na których widać łagodny górny kształt na myszce bez podziału i to wyprostowanie się obrysu na myszce z uwzględnionymi podziałami.
  3. No dobra zaczynamy modelować :) - dzięki za link do tutka
  4. Witam, mam pytanie dotyczące techniki modelowania. Zastanawiam się czy najpierw utworzyć ogólną bryłę, aby pasowała do blueprintów a później tworzyć detale czyli linie podzialowe czy od razu modelować z liniami. Pytam dlatego, bo wiem, że jeśli utworzę bryłę to późniejsze dodawanie krawędzi wpływa na kształt całej bryły? Zasugerujcie jak to zacząć, żeby udało się bezproblemowo skończyć. Jest to problem podobny do maski samochodu (oczywiście o niebo prostrzy), który też ma podziały blach. Tak wyglądają blueprinty załadowane do Max'a
  5. klewer

    Pomoc przy modelowaniu

    No i wykorzystując techniki z tutka od Smoku i troche od Dynamico udało mi sie zrobić taką siatkę, która dla mnie nadal nie jest idealna ale pogodziłem się i zostaje:) To jest tylko śrubka - nie wiem jak można robić modele samochodów, gdzie na każdym kroku jest jest jakieś przewężenie czy wklęśnięcie i to w dwóch kierunkach - masakra i podziw jednocześnie:) Pozdrawiam
  6. klewer

    Pomoc przy modelowaniu

    Dzieki wszystkim za podjęcie tematu - teraz myślę że coś wybiore:) Smoku dał fajny tutek, ale i Dynamico zapodał fajny pomysł - spróbuje popracować trochę nad tą wersją Dynamico, żeby to wcięcie nie było zaokrąglone tylko ostre. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pozdrawiam
  7. klewer

    Pomoc przy modelowaniu

    To nie dlatego że nie chcę boolean. Dla tej małej śrubki spokojnie by to rozwiązanie wystarczyło. Po prostu zacząłem modelować tą metodą (low poly + TurboSmooth) i nie mogę sobie z tym poradzić - nie wiem jak poprowadzić cięcia na meshu, aby po wygładzeniu było ok. Po prostu nie lubię jak czegoś nie mogę zrobić :) I dodatkowo ktoś mi poradził żeby unikać boolean jak ognia i starać się od razu robić czystą siatkę Pozdrawiam
  8. klewer

    Pomoc przy modelowaniu

    To co jest na ilustracji pokazuje tylko jakby to miało wyglądać. Ja natomiast szukam rozwiązania jak powinna wyglądać siatka aby można było zastosować bezpośrednio TurboSmooth. Nie chcę boolean i potem naprawiać siatkę. Czyżby nie dało sie tego inaczej zrobić?
  9. klewer

    Pomoc przy modelowaniu

    Dzięki, ale ten tutek mimo że bardzo fajny nie rozwiązuje problemu. Tam jest łepek płaski i problemu nie ma żadnego - u mnie łepek jest hemisferą i "filetowanie" krawędzi powoduje, że siatka się rozjeżdża:(
  10. Witam, pytałem już na forum i niedostałem precyzyjnej odpowiedzi. Chodzi mi o sposób na wymodelowanie łebka śrubki metodą subdiviosion surface (uproszczony model low poly + TurboSmooth) Poniższy obrazek ilustruje kształt łebka zrobiony z hemisfery + boolean boxem, co daje bryłę jaką potrzebuję, ale bez zaokrąglonych krawędzi. Nie mam pomysłu jak zrobić siatkę aby po wygładzeniu TurboSmooth wyglądała jak trzeba. W tym konkretnym przypadku nie umiem zastosować supporting edge:( Dla wprawnego modelera to jest moment, więc jeśli nie opis na forum to prosiłbym o gotową siatkę, abym mógł sam przeanalizować co i jak biega w takim modelu Pozdrawiam
  11. klewer

    modelowanie łebka śrubki

    dzięki bardzo - jest dużo lepsza niż bool :), ale... Tak zrobiłem i nie jest to w przekroju idealnie okrągłe:( Nie chodzi tu nawet o przekrój, ale jest w tej części bardziej wypłaszczone przez to cięcie na środku. Na moje potrzeby wystarczy, ale ma ktoś może inny pomysł jak taki łepek zrobić aby był idealnie zgodny z zamierzeniem?
  12. klewer

    modelowanie łebka śrubki

    No dokładnie o takie coś mi chodzi - właśnie polimodelingiem. Jeśli masz czas i chęci to byłbym bardzo wdzięczny za wytłumaczenie jak takie coś zrobić
  13. Witam, potrzebuje wymodelować łepek śrubki do większego projektu. Będzie to w dość dużym przybliżeniu, dlatego chciałbym uwzględnić zaokrąglenie wszystkich krawędzi. Nie mam pojęcia jak zrobić siatkę, aby było dobrze. Załączam zdjęcie: jest to bryła obrotowa i niestety z wyciętym boolean'em fragmentem. Mi zależy natomiast aby zrobić to na zasadzie low poly + TurboSmooth (chciałbym aby te ostre krawędzie po boolean'nie były również zaokrąglone). Jak się zabrać za taki element?
  14. klewer

    Pomoc przy box modelling

    Co myślicie o tej siatce - cięcia są odpowiednie czy dałoby się to lepiej zrobić? Kształt uzyskałem dokładnie taki jak chciałem, ale zastanawiam się czy siatka mogłaby być lepiej zrobiona? Staram się budować siatkę z czworokątów, ale czy występowanie trójkątów jest bardzo dużym błędem? Czy każdą da się zrobić tylko i wyłącznie z czworokątów?
  15. klewer

    Pomoc przy box modelling

    To znaczy zdjęcie tego detalu jest parę postów wyżej - ta metaliczno niebieska zapalniczka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności