Skocz do zawartości

Prawidlowe oswietlenie wnetrza-laznia hotelowa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam..

Cos mi sie wydaje iz wybralem dla siebie zbyt duze wyzwanie. Chicialem sie przypodobac jednemu biznesmenowi z sasiedztwa i wkonac dla niego wizualizacje sauny hotelowej. Oto co z tego wyniklo.

Skonczylem prawie po 4tygodniach (z przerwami) modelowanie wszystkich elementow wnetrza duzej lazni hotelowej. Wnetrze sklada sie z 5 pomieszczen. Zapewne ktos z Was spotkal sie z moim watkiem dotyczacym teksturowania i materialow znajdujacych sie w tym pomieszczeniu -teraz przyszedl czas na oswietlenie.

 

oto rzut:

roomm.png

 

tak wyglada to w max. Zamkniete wnetrze. Jedno okno wychodzace na zewnatrz na poludnie (w ksztalcie luku) , Drugie duze przeszklone drzwi z polnocnej strony (prostokat) to wejscie/wyjscie z lazni.

rys1e.jpg

 

Na scianach w kazdym pomieszczeniu i na podlodze znajduja sie kafelki bez polysku w roznych ksztaltach i rozmiarach ale wykonane z tego samego materialu (ni to kamien, ni to trawertyn) . Miejsca do siedzenia w saunie oraz schody wylozone sa marmurem, natomiast sauna jest oczywiscie wylozona drewnem. Tak wiec znajduja sie tutaj tylko 3 rodzaje materialow z przewaga (70%) kafli z kamien/traweryn.

 

Oswietlenie jakie zainstalowalem:

Vray Environment:

swiatlol.jpg

 

Oswietlenie wewnatrza: (chcialbym sie na razie skupic na 2 pomieszczeniach- mokra sauna + przebieralnia. Jesli uda mi sie dobrze ustawic oswietlenie (z Wasza pomoca) mysle ze z reszta pomieszczen nie bede mial problemu.

 

Oto jak wygladaja pomieszczenia w rzucie (wylaczone warstwy dachu itp..)

bezdachu.jpg

 

Jedyne otwory przez ktore moze wpadac znikoma ilosc swiatla slonecznego do mokrej sauny i przebieralni znajduja sie we wschodnej scianie. Sa to jak widzicie przeszklone otwory w scianie.

 

Swiatla:

swiatlarozmieszczenie.jpg

 

Zupelnie nie potrafie ustawic realistycznie wygladajacego oswietlenia dla tej sceny. Pomieszczenia wygladaja plastikowo, swiatlo jest jakies takie nijakie, nie moge uzyslac zadnych odbic, refleksow itp (proby zastosowania doswietlenia vray mat+jpg ). Pomimo ze cale pomieszczenie jest zrobione z prawie jednolitych materialow mysle ze istnieje jakis trik (lub nie-trik), sposob doswietlenia, rozmieszczenia dodatkowych zrodel swiatla, lightboxow itp. aby wygladalo to naturalnie. Juz spedzilem nad tym prawie 4 dni...przejzalem cale forum, szukalem w light contest..wiele razy poprawialem ustawienia i nic ...dalej plastik.

Rnderuje Vray i uzywam Vray camera + Vray Frame Buffer

 

Zwracam sie wiec do Szanownego forum z prosba o pomoc.

Pomozecie ?

 

oto kilka plastikowych renderow (vray)

render1d.jpg

 

render2l.jpg

 

render4k.jpg

 

Z gory dziekuje i czekam z niecierpliwoscia na porady.

Biznesmen obiecal mi za ladny render reke swojej corki i pol krolestwa :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

ha ha ha

dobra rada na poczatek !

W takim razie zebym dostal cala babe render musi byc fotorealistyczny wykonany w technice 3D.

Jak pomozecie to podziele sie ....krolestwem (a moze i nawet corka, tylko o tym na razie sza...)

 

pytanie pomocnicze:

teraz swiece photometric light: i w pomieszczeniu (umowmy sie ze) nie widac szumu

jak wstawie vray pod sufit i wyrenderuja to szumi wszystko jak stu milowy las. Why ???

Ustawiam nawet subdiv w vray light na 16 i nic nie pomaga (HSph subdivis mam 80, sample size 0.002, subdivis 1200) szumi ...szumi ..szumi ....

Edytowane przez palczak
Napisano

max 2009

Caly plik sporo wazy wiec musialem go rozbic proxy zeby lepiej sie zassal.

Hmm...ale moze "wyposaze" tylko te dwa pokoje ....

Zaraz zobacze co sie da zrobic..

 

cholera chociaz pozno juz a ja jade na weekend na wioche. Jesli nie zdaze przygotuje plik na poniedzialek po poludniu ...

 

widze ze kolega t0m3k zainteresowany jest ksiezniczka :) -jesli tylko sie powiedzie nie mam nic przeciw :)

Napisano

Jestem ...jestem...

Mam przygotowany plik z projektem (wersja obcieta tylko 2 pokoje) 10.5mb (wraz z obiektami proxy i materialami)

Ale w robocie mi zablokowali rapida i nie znam zadnego alternatywnego serwisu za pomoca ktorego moge udostepnic pliki. Macie jakies propozycje ?

Napisano

otworzylem scenke ale niestety nie ma wszystkich proxy, map, i IES'ow.

wyrenderowalem na bialo.

 

ogolnie model ma mase dziur i troche czasu zajelo mi ich latanie na paru obiektach pasowaloby uzyc Retriangulate a na plytkach poprawic Smoothing Groups.

mam tez wrazenie ze jest cos nie tak z proporcjami...

 

Co do renereingu to zmienilem ColorMapping z Linear na Reinhard i uzylem VraySun + VraySky + Sandard Max SpotLight.

scene moge odeslac ale i tak jej nie otworzysz (max2011) moge zrobic zrzut ustawien ale juz nie dzis...

 

testlu.jpg

Napisano

...znikla gdziej moja wczorajsza odpowiedz..

 

Proxy brakowalo dlatego ze wstawilem tylko 1/4 projektu (pomieszczenia z lewej strony) i tak jeszcze nie pelne.

Tak czy inaczej bardzo mocno Ci dziekuje i jak tylko dostane od Ciebie plik zabiore sie za poprawianie. Jestem ciekawy jak bedzie sie zachowywalo oswietlenie gdy wstawie materialy.

Pliczek mozesz wstawic (tak jak ja to zrobilem) na wrzuta.pl.

Swietnie Ci wyszla GI. Ja za cholere nie moglem tego ustawic....

 

W pracy mam maxa 2011 wiec bede mogl otworzyc plik.

Co daje funkcja Retriangulate ?

Napisz prosze wszystkie uwagi i bledy jakie wychwyciles w tym projekcie. Bede mial dobra nauczke...

 

czekam na plik i pozdrawiam.

 

p.s

Skoro masz krolewne to mozemy dogadac sie w kwestii "polowy zamku" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności