Adrian.S Napisano 26 Grudzień 2010 Share Napisano 26 Grudzień 2010 Mam pewien problem z modyfikatorem lathe. Robię sobie klamkę do drzwi z tego tutka http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879, robię spilna praktycznie takiego samego jak tam na screenie, po dodaniu modyfikatora lathe (bez żadnego zmieniania tego co jest w modyfikatorze) wychodzi jakieś dziwne koło zamiast tego http://www.luviz.pl/evertut/07Klamka(02).jpg, bawiłem się z opcjami, ale nic to nie daje... Co robię źle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim_pon Napisano 26 Grudzień 2010 Share Napisano 26 Grudzień 2010 Byłoby strasznie pomocne gdybyś wrzucił screena tego co Ci wyszło:) Najlepiej razem z zaznaczonymi opcjami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian.S Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2010 Spline jest taki: http://img263.imageshack.us/i/73760063.jpg/ Po dodaniu lathe wychodzi coś takiego: http://img256.imageshack.us/i/46725879.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim_pon Napisano 27 Grudzień 2010 Share Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Problem polega na tym, że obracasz spline wokół niewłaściwej osi. Po prawej stronie masz parametr Direction i poniżej XYZ. Są to osie po których ma się dokonać obrót. Nie zapomnij także, że linia Twojego spline wokół której chcesz ją obrócić musi być równoległa do jednej z osi układu współrzędnych 3ds`a P.S Do tego kiedy klikniesz na modyfikator Lathe rozwinie się lista i wyskoczy opcja Axis. Dzięki niej możesz przesuwać środek obrotu co pozwoli Ci na uzyskanie wymaganego kształtu. Jak uniknąć korzystania z tego? Przed użyciem modyfikatora musisz ustawić Pivot w odpowiednim miejscu spline`a. Klikasz w Hierarchy->Affect Pivot Only i ustawiasz Pivot na lini wokół której obracasz obiekt. Mam nadzieje, że zrozumiałeś mój bełkot:) Pozdrawiam Edytowane 27 Grudzień 2010 przez pim_pon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian.S Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2010 Dzięki wielkie, z affect pivot się udało ;p Mam jeszcze jeden problem, który dotyczy tego tutka. Chodzi mi o teksturę; mam maxa 2011, jak po screenie pewnie zauważyłeś i nie wiem jak zrobić ten materiał drewna na podłogę, bo wygląda to całkiem inaczej, nie wiesz może? Jakby coś to wygląda to mniej więcej tak: http://img339.imageshack.us/img339/1029/matwx.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim_pon Napisano 27 Grudzień 2010 Share Napisano 27 Grudzień 2010 Przykro mi niestety nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie. Sam siedzę w innej wersji 3ds`a i do tego aktualnie uczę się tylko modelowania. Nie mniej jednak może ktoś inny Ci pomoże lub znajdziesz coś ciekawego w tym tutku: http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 27 Grudzień 2010 Share Napisano 27 Grudzień 2010 Adrian: masz tam Vray Light Material, potrzebujesz pewnie Vray Material. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adrian.S Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2010 Adrian: masz tam Vray Light Material, potrzebujesz pewnie Vray Material. Doszedłem do tego głupiego błędu wcześniej, ale dzięki za odpowiedź. Tutka jak na razie zakończyłem, troszkę od niego odszedłem, troszkę dodałem od siebie. Efekty pracy możecie skomentować tutaj: http://asondej3d.blogspot.com/ Post z renderem pojawi się dziś, w komentarzach możecie napisać o jakichś usterkach, bo na pewno są ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi