Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pewien problem z modyfikatorem lathe. Robię sobie klamkę do drzwi z tego tutka http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879, robię spilna praktycznie takiego samego jak tam na screenie, po dodaniu modyfikatora lathe (bez żadnego zmieniania tego co jest w modyfikatorze) wychodzi jakieś dziwne koło zamiast tego http://www.luviz.pl/evertut/07Klamka(02).jpg, bawiłem się z opcjami, ale nic to nie daje... Co robię źle?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Byłoby strasznie pomocne gdybyś wrzucił screena tego co Ci wyszło:) Najlepiej razem z zaznaczonymi opcjami

Napisano

Problem polega na tym, że obracasz spline wokół niewłaściwej osi. Po prawej stronie masz parametr Direction i poniżej XYZ. Są to osie po których ma się dokonać obrót. Nie zapomnij także, że linia Twojego spline wokół której chcesz ją obrócić musi być równoległa do jednej z osi układu współrzędnych 3ds`a

 

P.S

Do tego kiedy klikniesz na modyfikator Lathe rozwinie się lista i wyskoczy opcja Axis. Dzięki niej możesz przesuwać środek obrotu co pozwoli Ci na uzyskanie wymaganego kształtu. Jak uniknąć korzystania z tego? Przed użyciem modyfikatora musisz ustawić Pivot w odpowiednim miejscu spline`a. Klikasz w Hierarchy->Affect Pivot Only i ustawiasz Pivot na lini wokół której obracasz obiekt.

 

Mam nadzieje, że zrozumiałeś mój bełkot:) Pozdrawiam

Edytowane przez pim_pon

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie, z affect pivot się udało ;p

 

 

Mam jeszcze jeden problem, który dotyczy tego tutka. Chodzi mi o teksturę; mam maxa 2011, jak po screenie pewnie zauważyłeś i nie wiem jak zrobić ten materiał drewna na podłogę, bo wygląda to całkiem inaczej, nie wiesz może? Jakby coś to wygląda to mniej więcej tak: http://img339.imageshack.us/img339/1029/matwx.jpg

Napisano
  • Autor
Adrian: masz tam Vray Light Material, potrzebujesz pewnie Vray Material.

 

Doszedłem do tego głupiego błędu wcześniej, ale dzięki za odpowiedź.

Tutka jak na razie zakończyłem, troszkę od niego odszedłem, troszkę dodałem od siebie.

Efekty pracy możecie skomentować tutaj: http://asondej3d.blogspot.com/

Post z renderem pojawi się dziś, w komentarzach możecie napisać o jakichś usterkach, bo na pewno są ;P

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności