Gecontrius Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Mam pytanie. Dopiero co zaczynam zabawę z tym programem. Pytanie nasuwa się takie, że nie wiem od czego zacząć. Robić coś na postawie tutoriali, czy lepiej samemu się podszkolić w opcjach programu ? Bo u mnie to wygląda tak, że kiedyś jak zaczynałem zabawę z Photoshopem to sam się bawiłem w opcjach, natomiast teraz jestem zaawansowany, nie wiem jak w 3ds max będzie, dlatego wolę się upewnić co będzie lepsze.
freqfreq Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 I to, i to. Moim warto trochę pobawić się samemu, przerobić też tutoriale o jakiejś konkretnej tematyce (modeling/animacja itd.) oraz może tutoriale pokazujące jak wykonać jakiś konkretny projekt, pokrywające jego wykonanie od przygotowania sceny, do finalnego renderingu. Osobiście uczyłem się stopniowo, po kolei: podstawy ogarnąłem sam, potem modeling, potem animacja itd. Polecam digital-tutors, wiele się z nich nauczyłem.
Gecontrius Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 Głupie pytanie wam zadam także. Otóż jak nakładam teksturę, to nie ma realistycznego obrazu. Do tego v-ray jest potrzebny zainstalowany ? Po nałożeniu tekstury pokazuje mi się na obrazie owa, aczkolwiek jakby była zakryta szarą barwą i ledwo co widać. Nie wiem, jeszcze się nie znam dokładnie na tym, ale wolę zapytać co i jak, abym chociaż taką małą podstawę opanował o co chodzi.
freqfreq Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Poczytaj, pooglądaj, poucz się. To wszystko kwestia świateł, renderera, ustawień. Po włączeniu maxa, narzuceniu tekstury i kliknięciu render nie uzyskasz nic sensownego.
Rekomendowane odpowiedzi