Rafalo Napisano 8 Luty 2003 Napisano 8 Luty 2003 Mam problem... Pracuje na 3DS MAX 5. Gdy nakladam teksture na obiekt za pomoca UVW Mapping, wszystko jest oki. Ale klopoty zaczynaja sie gdy obiekt jest deformowany... w tym czasie UVW Mapping nie deformuje sie razem z obiektem. Podczas Animacji jest to strasznie nieestetyczne. Wiem ze z takimi problemami radzi sobie plugin Peter\'a Watje\'ra pt. \"VertexToUVW\" tyle ze nie ma wersji dla MAXa 5. A Wersja plugina pod MAXa 4 czasami zawiesza mi 3DS MAXa 5. Czy jest jakis inny sposob na przyklejenie tektury do obiektu? Jakis inny Plugin? Jakas Opcja w Maxie ? A moze ktos wie jak rozwiazac problem z VertexToUVW - 3DS MAX 5 ?? Prosze o Pomoc Byl bym bardzo wdzieczny Z Gory dziekuje
Bacry Napisano 10 Luty 2003 Napisano 10 Luty 2003 Ale ten modyfikator wyginający jest ponad Unwrap. Bo jak nie to nie ma się co dziwić. Ale jeszcze nie zrobiłem w max5 żadnego deformowanego modelu z teksturami więc muszę to sprawdzić:)
MareG Napisano 10 Luty 2003 Napisano 10 Luty 2003 To bardzo dziwne bo tekstura (bitmapa 2d) MUSI sie deformowac z obiektem. Jesli postepujesz wg oklreslonej kolejnosci np. stworzysz Cylinder > przypisujesz UVW MAP (Cylindrical) > stosujesz BEND i masz wygiety obiekt razem z bitmapa. Wazne jest aby zachowac kolejnosc. UVW Unwrap powinien byc zastosowany po zamapowaniu. Musi dzialac. Jesli zawalisz caly stos obiektu do Edit Poly / Mesh - wowczas mapowanie pozostanie na obiekcie tak jak je przypisales i/lub zmodyfikowales Unwrapem. Nie ma obawy! Mozesz nawet attachnac taki obiekt do innego i takze mapowanie pozostanie bez zmian ! Wyjatkiem sa modyfikacje na poziomie SUb-object (wertexy, poligony itd). Jesli np. nadasz Face Extrude, wowczas mapowanie juz sie nie zdeformuje wzdluz tloczonych scianek, jest to logiczne bo bitmapa to tylko plaska tekstura i niby skad program mialby do-generowywac dla niej koordynaty na nowo powstalych sciankach?! Problem ten nie istnieje w przypadku tekstur proceduralnych (3d). pozdr Marek
Rafalo Napisano 10 Luty 2003 Autor Napisano 10 Luty 2003 Dziekuje wam za pomoc :) Teraz tego nie wykorzystam, gdyz upgrade MAXa do wersji 5.1 naprawil wszystkie problemy z bledami i moge smialo korzystac z VertexToUVW. Jednak mimo wszystko przydadza mi sie wasze porady w moich dalszych projektach. Jeszcze raz dziekuje :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się