Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam problem... Pracuje na 3DS MAX 5. Gdy nakladam teksture na obiekt za pomoca UVW Mapping, wszystko jest oki. Ale klopoty zaczynaja sie gdy obiekt jest deformowany... w tym czasie UVW Mapping nie deformuje sie razem z obiektem. Podczas Animacji jest to strasznie nieestetyczne.

 

Wiem ze z takimi problemami radzi sobie plugin Peter\'a Watje\'ra pt. \"VertexToUVW\" tyle ze nie ma wersji dla MAXa 5. A Wersja plugina pod MAXa 4 czasami zawiesza mi 3DS MAXa 5.

 

Czy jest jakis inny sposob na przyklejenie tektury do obiektu? Jakis inny Plugin? Jakas Opcja w Maxie ? A moze ktos wie jak rozwiazac problem z VertexToUVW - 3DS MAX 5 ??

 

Prosze o Pomoc

Byl bym bardzo wdzieczny

 

Z Gory dziekuje

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale ten modyfikator wyginający jest ponad Unwrap. Bo jak nie to nie ma się co dziwić.

Ale jeszcze nie zrobiłem w max5 żadnego deformowanego modelu z teksturami więc muszę to sprawdzić:)

Napisano

To bardzo dziwne bo tekstura (bitmapa 2d) MUSI sie deformowac z obiektem. Jesli postepujesz wg oklreslonej kolejnosci np. stworzysz Cylinder > przypisujesz UVW MAP (Cylindrical) > stosujesz BEND i masz wygiety obiekt razem z bitmapa.

Wazne jest aby zachowac kolejnosc. UVW Unwrap powinien byc zastosowany po zamapowaniu. Musi dzialac.

Jesli zawalisz caly stos obiektu do Edit Poly / Mesh - wowczas mapowanie pozostanie na obiekcie tak jak je przypisales i/lub zmodyfikowales Unwrapem. Nie ma obawy! Mozesz nawet attachnac taki obiekt do innego i takze mapowanie pozostanie bez zmian !

Wyjatkiem sa modyfikacje na poziomie SUb-object (wertexy, poligony itd). Jesli np. nadasz Face Extrude, wowczas mapowanie juz sie nie zdeformuje wzdluz tloczonych scianek, jest to logiczne bo bitmapa to tylko plaska tekstura i niby skad program mialby do-generowywac dla niej koordynaty na nowo powstalych sciankach?! Problem ten nie istnieje w przypadku tekstur proceduralnych (3d).

 

pozdr

Marek

Napisano
  • Autor

Dziekuje wam za pomoc :) Teraz tego nie wykorzystam, gdyz upgrade MAXa do wersji 5.1 naprawil wszystkie problemy z bledami i moge smialo korzystac z VertexToUVW. Jednak mimo wszystko przydadza mi sie wasze porady w moich dalszych projektach.

Jeszcze raz dziekuje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.