Gość kakaku Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 taki filmik znalazlem, i nie wiem zabardzo jak zadac pytanie. Ciekawi mnie jak koles to zrobil, a mianowicie usunal tlo i je zmienil tak zeby wygladalo realistycznie. 0:19 i jeszcze w tym filmiku jak usunal dziewczyne w 0:38. dzieki:)
mirach Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 No w opisie tego pierwszego video gosc sam napisal co zrobil Cinema 4D, Mocha for After Effects and After Effects. A 3D landscape was created in C4D, and the UFO was also created in C4D as well as animated in the 3d environment. The original clip's BG motion was then tracked in Mocha and the two were composited together in After effects. co do samego kluczowania, to albo mozesz wycinac niebo na podstawie lumy, a w tym wypadku to wyglada jakby to poprostu wymaskowal, potem zrobil proste roto postaci.
Gość kakaku Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 ehh... widze do zrobienia czegos takiego nie wystarczy jeden tutak:D no dobra ale powiedz mi to after effect ma jakies narzedzia pozwalajace na tak ladne wyciecie postaci? kompletnie tego nie ogarniam. to w trackingu jakos sie zaznacza kolesia a potem automatycznie jakby wymazuje tlo w after effect?
rowr Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 http://www.videocopilot.net/tutorials/basic_color_keying/ wsumie tu z uzyciem zielonego tla ...ale jest tu mase ciekawych tutoriali...moze ci sie cos przyda...
mirach Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Wiem ze odeslanie do pana Kramera to standard, ale tam cie trzeba odeslac. Sam zaczynalem poznawanie AE od jego paczki tutkow dla poczatkujacych. http://www.videocopilot.net/basic/ Jesli juz jako tako lapiesz interface i narzedzia AE, to powinies obaczyc to: http://www.videocopilot.net/tutorials/set_extensions/ W zasadzie pokazuje jak zrobic to co ty pokazalaes w pierwszym filmiku tylko bez ruchomych rzeczy w tle. A! I jeszcze na videocopilot od tutka 72 do 76 jest bardzo fajna seria pokazujaca jak trackowac 3d i wkomponowywac elementy CG w film. Tracking, rotoscoping, masking i keying to wszystko co innego do czego innego sluzace. Podejzewam ze tutek z Set Extension ktory ci podeslalem wiekszosc wyjasni, ale tak po lebkach napisze jak wg mnie to mozna zrobic - pierw trakujesz ujecie, albo konkretne przedmioty - to juz zalezy co i jak ci sie tam rusza, na celu jest to zeby miec dane jak sie rusza kamera lub/i przedmiot - potem mozesz maskowac/kluczowac to co nie potrzebne. Np bardzo latwo wykluczowac niebo, bo jest zwykle duzo jasniejsze od reszty ujecia, wiec Lumakey (czy jak to sie tam zwie) sobie radzi. - mozna uzywac vektorowych masek do wycinania obiektow recznie, zwą to rotoscopingiem - na koncu dorzucasz elementy cg i smiga :) Wiem ze bardzo po lebkach i prosze fachowcow od vfx o nie bicie ;) powodzenia i milego ogldania :)
Gość kakaku Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 ok super, dzieki wielkie za objasnienie i tutki, reszte powie mi wojek google, wczesniej brakowalo mi tych pojec typy retoscoping, masking, keying, bo tracking jako tako znalem:) po repie chlopy:D edit. mirach Tobie nie moge:( a szkoda bo sie rozpisales... chyba juz wczesniej Ci cos musialem przyznac:D
guru Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 no ja polecam jeszcze stronke http://www.amateurmedia.net/ Ciekawa strona kolegi Andrzeja z pracy tylko gosc w Cinema 4d robi ale reszta w AF.
Gość kakaku Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 ok, dzieki:) a mozecie mi jeszcze powiedziec (nie chce kolejnego tematu zakladac) jak zanimowac taki balon w maxie? w taki sposob zeby zachowywal sie jak balon, myslalem o tej opcji morphe czy jakos tak. tak jak animacje twarzy sie robi ze ma sie kilka twarzy w rznych ujeciac a potem sie porusza miedzy mini:) zadziala?
guru Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 nie bardzo rozumiem o co chodzi ci z balonem ale przyklad uzycia morpher masz tu. http://update.multiverse.net/wiki/index.php/Creating_Morph_Animations_with_3ds_Max Polega to na tym ze robisz kopie obiektu(musi miec taka sama ilosc vertexow) i potem na jedne zarzucasz modyfikator Morpher i wybierasz jakos targety te kopie(kopie oczywiscie mozesz a nawet musisz zmienic, zmodyfikowac).
Gość kakaku Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 chodzi mi o to żeby balon "falował" jak na powietrzu. Czy moze lepiej do tego uzyc clotha tak jak zrobil to ten koles? on to robil w maya, ale gdyby dac zerowa grawitacje i cos pokombinowac dodatkowo to by moze dalo rade. potestuje w weekend;)
guru Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 no to co ten gosc uzywa to zdecydowanie ncloth a to ze sie tak rozklada to jeszcze jakies dodatkowe deformery. Pewnie jakis lattice(odpowiednik FDD w maxie) i cos jeszcze. Trzeba testowac
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się