Skocz do zawartości

Generowanie obiektów na podstawie zdjęć


Rekomendowane odpowiedzi

Gość expert
Napisano

Witam,

 

w 3dsmax właściwie sobie dłubie. Problem polega na tym, że chciałbym w jakiś sposób stworzyć 3D model aparatu słuchowego. Mam taki aparat słuchowy + jego elektronikę i chciałby w jakiś sposób stworzyć jego model 3D. Czy jak porobię w odpowiedni sposób zdjęcia to 3dsmax 9 będzie w stanie mi jakoś ułatwić tworzenie modelu?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Robisz to tak: weź sobie najlepiej kartkę z zeszytu w kratkę, żeby dobrze dobrać skalę i mieć pewność, że zdjęcia będą idealnie prostopadłe do płaszczyzny rzutowania. Ustaw na kartce ten aparat i zrób 3 zdjęcia (powinno tyle wystarczyć, w najgorszym razie możesz zrobić aż 6). Jedno z góry, drugie z lewej lub prawej i jedno z przodu. Kratki umożliwią ci też upewnienie się, że fotografowany obiekt będzie mniej więcej tych samych rozmiarów. Następnie dobrze będzie jak te zdjęcia sobie zmniejszysz np do 800x600 w dowolnym programie graficznym.

W 3ds max zobacz sobie na układ widoków. Ekran powinien być podzielony na 4 części, z czego ja mam ustawione tak: Górna lewa: Top, Górna prawa: Front, Dolna lewa: Left, Dolna prawa: perspective

Następnie zaznacz ten viewport (okno widokowe) w którym chcesz mieć wklejone fotoi wejdź w menu Views->Viewport Background->Viewport Background; albo po prostu Alt+B i tam gdzie masz Background Source klikasz Files i wybierasz sobie obrazek. W Aspect Ratio zaznaczasz Match bitmap (żeby nie zmieniły się proporcje) i zaznacz opcję Lock Zoom/Pan. To samo robisz dla każdego widoku z osobna i możesz już przystąpić do modelowania. Pamiętaj jednak, że ważne jest aby model na każdej fotce był w tych samych rozmiarach, inaczej będzie ci dużo trudniej, bo nie obejdzie się bez skalowania modelu/dziwnych kombinacji, obracania itd.

Ważny jest także dobór właściwej techniki modelowania. Nie wiem za bardzo jak taki aparat wygląda, ale wydaje mi się że z racji tego że ma sporo krzywizn, to najwłaściwsza mogłaby się okazać technika NURBS. Jeśli jej nie znasz, to w necie masz dużo tutoriali.

Gość expert
Napisano

Aparat wygląda np. tak:

image.resize.310.310.png

Podpowiedzi dobre. :D Dzięki za nie. Mam jeszcze pytanie, nie ma czegoś tego w 3Dsmax, żeby sam na podstawie zdjęć stworzył modele?

Napisano
Mam jeszcze pytanie, nie ma czegoś tego w 3Dsmax, żeby sam na podstawie zdjęć stworzył modele?

 

tak, byl taki plugin, nazywal sie DoIt, ale ten temat przerabialismy na forum ladnych pare lat temu i nie skonczyl sie za dobrze :D

Napisano

Możesz zobaczyć sobie (jeśli gdzieś znajdziesz) program Imagemaster Pro, ale imo 100 razy szybciej wymodelujesz to normalnie, niż ogarniesz ten program i zrobisz model ze zdjęć. Tu masz filmik jak ten program dziala

Gość expert
Napisano

ciekawe czy jest export do max. Czekam aż wyślą mi linka 30-dniową wersją

Napisano

Ja i tak polecam ci ręczne modelowanie, bo ten program na 100% wali tyle artefaktów że paść można. Jak dostaniesz wyliczoną powierzchnię to będzie na pewno super chropowata i milion verteksów niepotrzebnych. Taki program to się lepiej sprawdza jak potrzebujesz jakieś organiczne modele itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności