Gość expert Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Witam, w 3dsmax właściwie sobie dłubie. Problem polega na tym, że chciałbym w jakiś sposób stworzyć 3D model aparatu słuchowego. Mam taki aparat słuchowy + jego elektronikę i chciałby w jakiś sposób stworzyć jego model 3D. Czy jak porobię w odpowiedni sposób zdjęcia to 3dsmax 9 będzie w stanie mi jakoś ułatwić tworzenie modelu?
infected Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 O tak. Dobre referencje to podstawa. Prostopadłe zdjęcia na długiej ogniskowej możesz wykorzystać jako blueprinty
Aethersis Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Robisz to tak: weź sobie najlepiej kartkę z zeszytu w kratkę, żeby dobrze dobrać skalę i mieć pewność, że zdjęcia będą idealnie prostopadłe do płaszczyzny rzutowania. Ustaw na kartce ten aparat i zrób 3 zdjęcia (powinno tyle wystarczyć, w najgorszym razie możesz zrobić aż 6). Jedno z góry, drugie z lewej lub prawej i jedno z przodu. Kratki umożliwią ci też upewnienie się, że fotografowany obiekt będzie mniej więcej tych samych rozmiarów. Następnie dobrze będzie jak te zdjęcia sobie zmniejszysz np do 800x600 w dowolnym programie graficznym. W 3ds max zobacz sobie na układ widoków. Ekran powinien być podzielony na 4 części, z czego ja mam ustawione tak: Górna lewa: Top, Górna prawa: Front, Dolna lewa: Left, Dolna prawa: perspective Następnie zaznacz ten viewport (okno widokowe) w którym chcesz mieć wklejone fotoi wejdź w menu Views->Viewport Background->Viewport Background; albo po prostu Alt+B i tam gdzie masz Background Source klikasz Files i wybierasz sobie obrazek. W Aspect Ratio zaznaczasz Match bitmap (żeby nie zmieniły się proporcje) i zaznacz opcję Lock Zoom/Pan. To samo robisz dla każdego widoku z osobna i możesz już przystąpić do modelowania. Pamiętaj jednak, że ważne jest aby model na każdej fotce był w tych samych rozmiarach, inaczej będzie ci dużo trudniej, bo nie obejdzie się bez skalowania modelu/dziwnych kombinacji, obracania itd. Ważny jest także dobór właściwej techniki modelowania. Nie wiem za bardzo jak taki aparat wygląda, ale wydaje mi się że z racji tego że ma sporo krzywizn, to najwłaściwsza mogłaby się okazać technika NURBS. Jeśli jej nie znasz, to w necie masz dużo tutoriali.
Gość expert Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Aparat wygląda np. tak: Podpowiedzi dobre. :D Dzięki za nie. Mam jeszcze pytanie, nie ma czegoś tego w 3Dsmax, żeby sam na podstawie zdjęć stworzył modele?
mirach Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Mam jeszcze pytanie, nie ma czegoś tego w 3Dsmax, żeby sam na podstawie zdjęć stworzył modele? tak, byl taki plugin, nazywal sie DoIt, ale ten temat przerabialismy na forum ladnych pare lat temu i nie skonczyl sie za dobrze :D
Kubajaniak Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Możesz zobaczyć sobie (jeśli gdzieś znajdziesz) program Imagemaster Pro, ale imo 100 razy szybciej wymodelujesz to normalnie, niż ogarniesz ten program i zrobisz model ze zdjęć. Tu masz filmik jak ten program dziala
Aethersis Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Ło, precyzja tego programu mnie rozwaliła, na prawdę niesamowite narzędzie! Co do tego aparatu, to najlepiej nurbs.
Gość expert Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 ciekawe czy jest export do max. Czekam aż wyślą mi linka 30-dniową wersją
Aethersis Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Ja i tak polecam ci ręczne modelowanie, bo ten program na 100% wali tyle artefaktów że paść można. Jak dostaniesz wyliczoną powierzchnię to będzie na pewno super chropowata i milion verteksów niepotrzebnych. Taki program to się lepiej sprawdza jak potrzebujesz jakieś organiczne modele itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się