Napisano 6 Styczeń 201114 l Witam, w 3dsmax właściwie sobie dłubie. Problem polega na tym, że chciałbym w jakiś sposób stworzyć 3D model aparatu słuchowego. Mam taki aparat słuchowy + jego elektronikę i chciałby w jakiś sposób stworzyć jego model 3D. Czy jak porobię w odpowiedni sposób zdjęcia to 3dsmax 9 będzie w stanie mi jakoś ułatwić tworzenie modelu?
Napisano 6 Styczeń 201114 l O tak. Dobre referencje to podstawa. Prostopadłe zdjęcia na długiej ogniskowej możesz wykorzystać jako blueprinty
Napisano 6 Styczeń 201114 l Robisz to tak: weź sobie najlepiej kartkę z zeszytu w kratkę, żeby dobrze dobrać skalę i mieć pewność, że zdjęcia będą idealnie prostopadłe do płaszczyzny rzutowania. Ustaw na kartce ten aparat i zrób 3 zdjęcia (powinno tyle wystarczyć, w najgorszym razie możesz zrobić aż 6). Jedno z góry, drugie z lewej lub prawej i jedno z przodu. Kratki umożliwią ci też upewnienie się, że fotografowany obiekt będzie mniej więcej tych samych rozmiarów. Następnie dobrze będzie jak te zdjęcia sobie zmniejszysz np do 800x600 w dowolnym programie graficznym. W 3ds max zobacz sobie na układ widoków. Ekran powinien być podzielony na 4 części, z czego ja mam ustawione tak: Górna lewa: Top, Górna prawa: Front, Dolna lewa: Left, Dolna prawa: perspective Następnie zaznacz ten viewport (okno widokowe) w którym chcesz mieć wklejone fotoi wejdź w menu Views->Viewport Background->Viewport Background; albo po prostu Alt+B i tam gdzie masz Background Source klikasz Files i wybierasz sobie obrazek. W Aspect Ratio zaznaczasz Match bitmap (żeby nie zmieniły się proporcje) i zaznacz opcję Lock Zoom/Pan. To samo robisz dla każdego widoku z osobna i możesz już przystąpić do modelowania. Pamiętaj jednak, że ważne jest aby model na każdej fotce był w tych samych rozmiarach, inaczej będzie ci dużo trudniej, bo nie obejdzie się bez skalowania modelu/dziwnych kombinacji, obracania itd. Ważny jest także dobór właściwej techniki modelowania. Nie wiem za bardzo jak taki aparat wygląda, ale wydaje mi się że z racji tego że ma sporo krzywizn, to najwłaściwsza mogłaby się okazać technika NURBS. Jeśli jej nie znasz, to w necie masz dużo tutoriali.
Napisano 6 Styczeń 201114 l Aparat wygląda np. tak: Podpowiedzi dobre. :D Dzięki za nie. Mam jeszcze pytanie, nie ma czegoś tego w 3Dsmax, żeby sam na podstawie zdjęć stworzył modele?
Napisano 6 Styczeń 201114 l Mam jeszcze pytanie, nie ma czegoś tego w 3Dsmax, żeby sam na podstawie zdjęć stworzył modele? tak, byl taki plugin, nazywal sie DoIt, ale ten temat przerabialismy na forum ladnych pare lat temu i nie skonczyl sie za dobrze :D
Napisano 6 Styczeń 201114 l Możesz zobaczyć sobie (jeśli gdzieś znajdziesz) program Imagemaster Pro, ale imo 100 razy szybciej wymodelujesz to normalnie, niż ogarniesz ten program i zrobisz model ze zdjęć. Tu masz filmik jak ten program dziala
Napisano 6 Styczeń 201114 l Ło, precyzja tego programu mnie rozwaliła, na prawdę niesamowite narzędzie! Co do tego aparatu, to najlepiej nurbs.
Napisano 6 Styczeń 201114 l ciekawe czy jest export do max. Czekam aż wyślą mi linka 30-dniową wersją
Napisano 6 Styczeń 201114 l Ja i tak polecam ci ręczne modelowanie, bo ten program na 100% wali tyle artefaktów że paść można. Jak dostaniesz wyliczoną powierzchnię to będzie na pewno super chropowata i milion verteksów niepotrzebnych. Taki program to się lepiej sprawdza jak potrzebujesz jakieś organiczne modele itp.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto