Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam problem z błędem "Out of memory" podczas modelowania.

Wiem, że jest to związane z brakiem pamięci.

Słyszałem, że max posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową. Czy to prawda? Jeśli tak to gdzie można taką opcję ustawić i czy to rozwiąże mój problem?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdro

Edytowane przez The Don

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak skomplukowane obiekty modelujesz? Ile polygonów . Pytam bo to mozebyc wina uszkodzonego Maxa. Ja takiego erroru nie widziałem nigdy u siebie wielu lat przy modelowaniu.

Napisano
  • Autor

Modeluje dom wraz z całym otoczeniem więc mam dosyć bogatą scenę. ok 500 elementów.

Napisano

Mam problem z błędem "Out of memory" podczas modelowania.

Wiem, że jest to związane z brakiem pamięci.

Może, a może z bugiem w maxie. Otwórz menedżer zadań i obserwuj jej zużycie przez maxa.

 

Słyszałem, że max posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową. Czy to prawda? Jeśli tak to gdzie można taką opcję ustawić i czy to rozwiąże mój problem?

W pewnym sensie każdy program na PC "posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową": Panel sterowania > System > Zaawansowane > Wydajność > Zaawansowane > Pamięć wirtualna. Jednak w praktyce pamięć wirtualna może być zbyt wolna żeby na niej polegać przy interaktywnej pracy.

Napisano

hmm, no nie wiem jak z tym Twoim błedem, to prawdopodobnie wina Maxa. Robiłem kiedyś w 2004r w Maxie 5.1 na kompie Celeron Tualatin [email protected], 384MB RAM, GF4Ti4200 sceny składające się z 125.000.000.000 (mld) polygonów (tak dla sportu ;) ) i sie max nie wywalał ani takie errorów nie było.

Napisano

max ma opcje naprawiania. Włóż płytę z Maxem i wejśc do panelu sterowania/dodaj usuń prog./ u znajdz maxa na liście i kliknij usuń/odinstaluj a tam powinna byc opcja napraw/repair i ją wybierz i sie na wszystko zgadzaj.

 

btw. ramu trochę mało jak na bardziej skomplikowane sceny.

Napisano

Generalnie trzeba powiedziec ze 2 giga ramu na duza scene to w tym momencie dosc malo. Pamietaj ze nie tylko poly wlicza sie w uzycie ramu, textury tez swoje zjadają.

Jesli wysypuje sie podczas modelowania, mozesz sprobowac modelowac rozne elementy w osobnych scenach a potem polaczyc to w 1 scene - co niestety wcale nie gwarantuje ze max nie wysypie sie na tej wielkiej scenie.

Napisano
  • Autor

Jesli wysypuje sie podczas modelowania, mozesz sprobowac modelowac rozne elementy w osobnych scenach a potem polaczyc to w 1 scene

 

po pierwszym błędzie zacząłem tak robić, lecz przy łączeniu elementów z różnych scen i tak się wysypał :(

 

przy próbie naprawienia nie stracę swojego postępu pracy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.