Napisano 12 Styczeń 201114 l Witam. Mam problem z błędem "Out of memory" podczas modelowania. Wiem, że jest to związane z brakiem pamięci. Słyszałem, że max posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową. Czy to prawda? Jeśli tak to gdzie można taką opcję ustawić i czy to rozwiąże mój problem? Z góry dzięki za odpowiedź Pozdro Edytowane 12 Styczeń 201114 l przez The Don
Napisano 17 Styczeń 201114 l a jak skomplukowane obiekty modelujesz? Ile polygonów . Pytam bo to mozebyc wina uszkodzonego Maxa. Ja takiego erroru nie widziałem nigdy u siebie wielu lat przy modelowaniu.
Napisano 17 Styczeń 201114 l Autor Modeluje dom wraz z całym otoczeniem więc mam dosyć bogatą scenę. ok 500 elementów.
Napisano 17 Styczeń 201114 l Mam problem z błędem "Out of memory" podczas modelowania. Wiem, że jest to związane z brakiem pamięci. Może, a może z bugiem w maxie. Otwórz menedżer zadań i obserwuj jej zużycie przez maxa. Słyszałem, że max posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową. Czy to prawda? Jeśli tak to gdzie można taką opcję ustawić i czy to rozwiąże mój problem? W pewnym sensie każdy program na PC "posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową": Panel sterowania > System > Zaawansowane > Wydajność > Zaawansowane > Pamięć wirtualna. Jednak w praktyce pamięć wirtualna może być zbyt wolna żeby na niej polegać przy interaktywnej pracy.
Napisano 18 Styczeń 201114 l hmm, no nie wiem jak z tym Twoim błedem, to prawdopodobnie wina Maxa. Robiłem kiedyś w 2004r w Maxie 5.1 na kompie Celeron Tualatin [email protected], 384MB RAM, GF4Ti4200 sceny składające się z 125.000.000.000 (mld) polygonów (tak dla sportu ;) ) i sie max nie wywalał ani takie errorów nie było.
Napisano 19 Styczeń 201114 l max ma opcje naprawiania. Włóż płytę z Maxem i wejśc do panelu sterowania/dodaj usuń prog./ u znajdz maxa na liście i kliknij usuń/odinstaluj a tam powinna byc opcja napraw/repair i ją wybierz i sie na wszystko zgadzaj. btw. ramu trochę mało jak na bardziej skomplikowane sceny.
Napisano 19 Styczeń 201114 l Generalnie trzeba powiedziec ze 2 giga ramu na duza scene to w tym momencie dosc malo. Pamietaj ze nie tylko poly wlicza sie w uzycie ramu, textury tez swoje zjadają. Jesli wysypuje sie podczas modelowania, mozesz sprobowac modelowac rozne elementy w osobnych scenach a potem polaczyc to w 1 scene - co niestety wcale nie gwarantuje ze max nie wysypie sie na tej wielkiej scenie.
Napisano 19 Styczeń 201114 l Autor Jesli wysypuje sie podczas modelowania, mozesz sprobowac modelowac rozne elementy w osobnych scenach a potem polaczyc to w 1 scene po pierwszym błędzie zacząłem tak robić, lecz przy łączeniu elementów z różnych scen i tak się wysypał :( przy próbie naprawienia nie stracę swojego postępu pracy?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto