Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam problem z błędem "Out of memory" podczas modelowania.

Wiem, że jest to związane z brakiem pamięci.

Słyszałem, że max posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową. Czy to prawda? Jeśli tak to gdzie można taką opcję ustawić i czy to rozwiąże mój problem?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdro

Edytowane przez The Don

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak skomplukowane obiekty modelujesz? Ile polygonów . Pytam bo to mozebyc wina uszkodzonego Maxa. Ja takiego erroru nie widziałem nigdy u siebie wielu lat przy modelowaniu.

Napisano
  • Autor

Modeluje dom wraz z całym otoczeniem więc mam dosyć bogatą scenę. ok 500 elementów.

Napisano

Mam problem z błędem "Out of memory" podczas modelowania.

Wiem, że jest to związane z brakiem pamięci.

Może, a może z bugiem w maxie. Otwórz menedżer zadań i obserwuj jej zużycie przez maxa.

 

Słyszałem, że max posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową. Czy to prawda? Jeśli tak to gdzie można taką opcję ustawić i czy to rozwiąże mój problem?

W pewnym sensie każdy program na PC "posiada opcje współdzielenia pamięci ram wraz z dyskową": Panel sterowania > System > Zaawansowane > Wydajność > Zaawansowane > Pamięć wirtualna. Jednak w praktyce pamięć wirtualna może być zbyt wolna żeby na niej polegać przy interaktywnej pracy.

Napisano

hmm, no nie wiem jak z tym Twoim błedem, to prawdopodobnie wina Maxa. Robiłem kiedyś w 2004r w Maxie 5.1 na kompie Celeron Tualatin [email protected], 384MB RAM, GF4Ti4200 sceny składające się z 125.000.000.000 (mld) polygonów (tak dla sportu ;) ) i sie max nie wywalał ani takie errorów nie było.

Napisano

max ma opcje naprawiania. Włóż płytę z Maxem i wejśc do panelu sterowania/dodaj usuń prog./ u znajdz maxa na liście i kliknij usuń/odinstaluj a tam powinna byc opcja napraw/repair i ją wybierz i sie na wszystko zgadzaj.

 

btw. ramu trochę mało jak na bardziej skomplikowane sceny.

Napisano

Generalnie trzeba powiedziec ze 2 giga ramu na duza scene to w tym momencie dosc malo. Pamietaj ze nie tylko poly wlicza sie w uzycie ramu, textury tez swoje zjadają.

Jesli wysypuje sie podczas modelowania, mozesz sprobowac modelowac rozne elementy w osobnych scenach a potem polaczyc to w 1 scene - co niestety wcale nie gwarantuje ze max nie wysypie sie na tej wielkiej scenie.

Napisano
  • Autor

Jesli wysypuje sie podczas modelowania, mozesz sprobowac modelowac rozne elementy w osobnych scenach a potem polaczyc to w 1 scene

 

po pierwszym błędzie zacząłem tak robić, lecz przy łączeniu elementów z różnych scen i tak się wysypał :(

 

przy próbie naprawienia nie stracę swojego postępu pracy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności