żółty Napisano 13 Styczeń 2011 Napisano 13 Styczeń 2011 Witam, problem wygląda tak: wymodelowałem i oteksturowałen dafaultowy model okna do wnętrz, które to potem mam zamiar wkładać do poszczególnych scen, żeby za każdym razem nie robić tego od nowa. Plik z oknem jest to cała scena lxo. Po wykonaniu ogólnej geometrii wnętrza wstawiam okno z uprzednio zrobionej sceny. Ze sceny z oknem wcześniej wyeksportowałem cały materiał do presetów. Po wstawieniu okna nakładam na nie cały materiał z presetu. Wszystko jest ok pracuje sobie dalej nad scenką, ale do czasu. Przy którymś tam z kolei zapisie rozjeżdża mi się tekstura na części okna. Problem tkwi w tym, że rozjeżdża się tylko na renderze. W viewporcie tekstura jest na swoim miejscu i wygląda ok. Wszystko w sumie widać na obrazku : [/url] edit. zapomniałem dodać, to okno jest kopią innego, również użytego w scenie okna na którym problem nie występuje...
uzumakishadow Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 Ciekawie. Jeśli jest kopią to może jest inaczej zorientowane a że mapowanie jest cubic, które jest uzależnione od orientacji locatora to może tu występuje problem? Może lepiej byłoby zrobić uv mapę? Wtedy nic się nie rozjedzie. uzu
żółty Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Napisano 14 Styczeń 2011 Możliwe że właśnie coś się posypało z cubic, ale z dugiej strony sprawdzałem ten rodzaj projekcji na boxie z cegła w diffuse. Nawet po kilkukrotnym rotate samego boxa tekstura była na swoim miejscu. O dziwo sam locator się nie obracał. Może to po protu jakiś bug i naprawią go w następnym updacie. Sprawdzę z mapą uv jeszcze. Tak czy owak dzięki uzu
uzumakishadow Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 Jest jeszcze jedna kwestia. Bo jak obracasz w trybie polygon obiekt to się na bank rozjedzie mapowanie. Jak w item to locator będzie trzymał się obiektu.
a3stract Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 (edytowane) dopisze się do wątku, jak zrobić freeze mapy? ( w xsi jak robię freeze model to wszystko jest na swoim miejscu, nic się nie rozjeżdża, mogę exportować do obj dotxsi wszystko jest ok) w modo nie pamiętam teraz dokładnie czy wgrywałem zmapowany model z 401 do 501 wszystko się rozjechało o co tu chodzi? ( dodatkowe pytanie. Ostatnio pytałem o milimetry, w robocie na 401 wszystko jest git, milimetry pojawiają się po zmienieniu w opcjach, w domu na 501, po zmianie dzieją się cuda, raz pokazują się metry, innym razem kilometry , o co tu chodzi? bugi? czy w jeszcze jakimś miejscu trzeba coś pozmieniać?) P.S do czego służy locator? pozdr.. pozdr.. Edytowane 9 Styczeń 2013 przez a3stract
żółty Napisano 15 Styczeń 2011 Autor Napisano 15 Styczeń 2011 uzumakishadow - a widzisz Pan :):) dobre to dzięki ;] a3stract - locator działa jak modyfikator uvw map w maxie. Dzięki niemu możesz szybko manipulować teksturą na obiekcie
a3stract Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 (edytowane) No właśnie, nigdy nie miałem styczności z maxem:d, startowałem od XSI, możesz mi to jakoś bliżej wytłumaczyć? pozdrawiam Edytowane 9 Styczeń 2013 przez a3stract
jaccunio Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 tutaj masz wytlumaczone o co chodzi w locatorach. A co do drugiego pytania odpowiedz jest prosta - nawet jak masz ustawione mm jako jednostke, to jezeli obiekt ma w jakims wymiarze 100m, to chyba wygodniej gdy modo pokazuje ci 100m, anizeli 100*100*10 milimetrow...
a3stract Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 (edytowane) jaccunio dzięki za link, co do metrów to nie do końca jest to w moim przypadku wygodne. Zawodowo pracuje w agencji reklamowej o profilu poligraficznym, w poligrafii obowiązują milimetry. Podczas projektowania materiałów POS (ekspozycja produktów w sklepie) praca staje się mało wygodna, stąd te milimetry tak ważne są dla mnie. pozdrawiam Edytowane 9 Styczeń 2013 przez a3stract
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się