Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, problem wygląda tak: wymodelowałem i oteksturowałen dafaultowy model okna do wnętrz, które to potem mam zamiar wkładać do poszczególnych scen, żeby za każdym razem nie robić tego od nowa. Plik z oknem jest to cała scena lxo. Po wykonaniu ogólnej geometrii wnętrza wstawiam okno z uprzednio zrobionej sceny. Ze sceny z oknem wcześniej wyeksportowałem cały materiał do presetów. Po wstawieniu okna nakładam na nie cały materiał z presetu. Wszystko jest ok pracuje sobie dalej nad scenką, ale do czasu. Przy którymś tam z kolei zapisie rozjeżdża mi się tekstura na części okna. Problem tkwi w tym, że rozjeżdża się tylko na renderze. W viewporcie tekstura jest na swoim miejscu i wygląda ok. Wszystko w sumie widać na obrazku :

[/url]modotextura.jpg

 

edit. zapomniałem dodać, to okno jest kopią innego, również użytego w scenie okna na którym problem nie występuje...

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciekawie. Jeśli jest kopią to może jest inaczej zorientowane a że mapowanie jest cubic, które jest uzależnione od orientacji locatora to może tu występuje problem?

Może lepiej byłoby zrobić uv mapę? Wtedy nic się nie rozjedzie.

uzu

Napisano

Możliwe że właśnie coś się posypało z cubic, ale z dugiej strony sprawdzałem ten rodzaj projekcji na boxie z cegła w diffuse. Nawet po kilkukrotnym rotate samego boxa tekstura była na swoim miejscu. O dziwo sam locator się nie obracał. Może to po protu jakiś bug i naprawią go w następnym updacie. Sprawdzę z mapą uv jeszcze. Tak czy owak dzięki uzu

Napisano (edytowane)

dopisze się do wątku, jak zrobić freeze mapy? ( w xsi jak robię freeze model to wszystko jest na swoim miejscu, nic się nie rozjeżdża, mogę exportować do obj dotxsi wszystko jest ok) w modo nie pamiętam teraz dokładnie czy wgrywałem zmapowany model z 401 do 501 wszystko się rozjechało o co tu chodzi?

 

( dodatkowe pytanie. Ostatnio pytałem o milimetry, w robocie na 401 wszystko jest git, milimetry pojawiają się po zmienieniu w opcjach, w domu na 501, po zmianie dzieją się cuda, raz pokazują się metry, innym razem kilometry , o co tu chodzi? bugi? czy w jeszcze jakimś miejscu trzeba coś pozmieniać?)

 

P.S do czego służy locator?

 

pozdr..

 

 

buguo.jpg

 

pozdr..

Edytowane przez a3stract
Napisano

uzumakishadow - a widzisz Pan :):) dobre to dzięki ;]

a3stract - locator działa jak modyfikator uvw map w maxie. Dzięki niemu możesz szybko manipulować teksturą na obiekcie

Napisano

tutaj masz wytlumaczone o co chodzi w locatorach.

A co do drugiego pytania odpowiedz jest prosta - nawet jak masz ustawione mm jako jednostke, to jezeli obiekt ma w jakims wymiarze 100m, to chyba wygodniej gdy modo pokazuje ci 100m, anizeli 100*100*10 milimetrow...

Napisano (edytowane)

jaccunio dzięki za link, co do metrów to nie do końca jest to w moim przypadku wygodne. Zawodowo pracuje w agencji reklamowej o profilu poligraficznym, w poligrafii obowiązują milimetry. Podczas projektowania materiałów POS (ekspozycja produktów w sklepie) praca staje się mało wygodna, stąd te milimetry tak ważne są dla mnie.

 

pozdrawiam

Edytowane przez a3stract

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności