Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zrobilem animacje chodu kaczki, wlasciwie ona idzie potem tanczy i znowu idzie (cały czas w lewą strone), po pewnym czasie kroki sie powtarzaja wiec skopiowalem klucze, jednak kaczka zamiast isc dalej cofa sie do punktu 0 i idzie od poczatku i nie ma sie co dziwic bo skopiowalem wartosci osi X wszystkich kluczy. Czy da sie jakos skopiowac klucze ale zeby wartosci (współrzedne) osi X sie nie kopiowaly tylko dodawaly do nowoutworzonych wartosci X kluczy? W ten sposob byłaby ciągłość chodu. Nie wiem czy wiecie o co mi chodzi. Nie uzywam charakter studio, tylko standardowych kosci

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W curve editor jest coś takiego jak: parameter curve ot-of-range type.. można w nim wybrać sposób powtarzania przebiegu krzywych poza zdefiniowanym zakresem. Czy relative repeat rozwiązuje problem?

A jeśli nie to przecież grupę kluczy można przesuwać także zmieniając im wartości...

Napisano

dzięki VGT !! Własnie o to mi chodzilo. Ale teraz pytanie: przez tą opcję tworzą mi sie nowe curve w track view, ale nie moge ich edytowac, są jakby \"widmo\", czy mozna je jakoś nie wiem - z collapsowac czy co, zeby z widmo zrobily sie normalne i zebym mogl edytowac ich klatki (klucze). Aha i czy da sie zrobic tak zeby nie powtarzał mi calej kurwe, tylko, np część zaznaczonych kluczy

 

Napisano

zauwazylem ze po ktorejs tam petli klucze zaczynaja sie rozbiegac - postac zaczyna mi krzywo chodzic, a dokladnie to nogi ida szybciej niz reszta ciala, da sie to jakos wyrownac?

Napisano

Aby linie poza obszarem animowanym przez Twoje klucze nie były jako \"widmo\", w curve editor wejdź do \'utilities->track view utilities\' i zaznacz \'create out of range keys\'

Czy można wybrać fragment, który ma być zapętlony - nic takiego nie udało mi się znaleźć

 

W kwestii nowego problemu.. Jeśli korzystasz z relatywnego powtarzania to podejrzewam taką sytujację, że np w zanimowanej przez Ciebie pętli nogi zostają przesunięte nieco dalej... przyjmijmy że nogi przesunąłeś w kierunku chodu o 10 jednostek, a resztę o 9... odstęp wynosi 1, po drugim wykonaniu pętli odstęp wynosi 2 (przesunięcia odpowiednio o 18 i 20), tak więc efekt się kumuluje i z czasem jedne elementy wyprzedzają inne.

 

Tyle wymyśliłem - nic innego mi do głowy nie przychodzi...

Powodzenia.

Napisano

po raz kolejny dzieki VGT. Ale cos z tym \"widmo\" nie chce mi wychodzic. Czy mam to zrobic przed \"zapetlaniem\" czy po? Robie tak:

1. Zaznaczam np. position X

2. Controller -> Out of ranges types

3. Pojawia mi sie zapetlony ruch w postaci przerywancyh krzywych ktorych nie moge edytowac

4. Potem zaznaczam jeszcze raz position x

5. Utilitis -> Track view utilitis

6. I tu mam jakies 3 opcje z wartosciami, after zmieniam na 500 myslac ze chodzi o dlugosc mojej animacji

7. Potem \"Apply\" i tu te przerwyane krzywe tylko jakos dziwnie sie rozciagaja i nadal nie moge ich edytowac (nie ma rzadnych nowych kluczy)

Napisano

VGT prosze jezeli znasz odpowiedz to pomoz mi. Bede wdzieczny. Jestem w trakcie robienia animacji i zatrzymalem sie wlasnie w tym momencie

Napisano

Cierpliwości, już jestem ;) temat średnio mi znany, a tylko ja się udzielam? no ale do sedna:

 

Nie wiem, jaki problem jest z tym tworzeniem kluczy.

 

1. Stworzyłem animację w zakresie klatek 0-30, na pozostałych został stworzony relative repeat (widmo)

2. Wchodzę w utilities i wybieram zaznaczoną opcję

3. Efekt już po wciśnięciu \'apply\'. After - decydujesz ile klatek po zdefiniowanym wzorze ma zostać stworzonych za pomocą kluczy. samples - decydujesz, ile kluczy ma zostać na tej długości umieszczonych. Jak widać u mnie, klucze powstały i bez problemu mogę je edytować. Co prawda najwygodniejszym i oczekiwanym rozwiązaniem byłoby, aby tworzył dokładnie taką samą strukturę kluczy jakw zdefiniowanym obszarze (czyli także o nieregularnych odstępach), ale nic takiego nie znalazłem :/

 

Z Twojego opisy wynika, ze chyba wszystko robiłeś tak samo... spróbuj jeszcze raz, może pominąłeś jakąś drobnostkę.

 

Powodzenia.

 

***EDIT***

jeszcze dodam. Jeśli zrobiłeś to na zakresie 500 klatek... pamiętaj, że musisz dobrać taką ilość kluczy (samples), która będzi w stanie oddać komplikację tej krzywej.

Jeśli ruch jest skomplikowany a zrobisz na zakresie 500 klatek z 10 kluczy to nie ma szans na odwzorowanie ruchu.

Idąc w drugą stronę... możesz zrobić 500 kluczy, to z kolei jednak utrudni, czy też uniemożliwi dalszą edycję tegu ruchu. Musisz znaleźć kompromis....

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności