Jump to content

Rigging postaci pomocy


lukiszlak

Recommended Posts

Cześć mam problem otóż próbowałem już animować różne postacie bipedem ale to bardzo czasochłonne, i zauważyłem ze ktoś zrobił rigging zamiast bipeda to takie dziwne rzeczy tam powstawiał nie wiem jak to nazwać nawet : )

wstawię filmik żebyście wiedzieli o co chodzi

 

Dziękuje za każdą pomoc : )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

no dobrze ceiszymy sie. A jakie jest twoje pytanie?

Biped to tylko podstawowy szkielet. Mozna tworzyc wlasne szkielety z roznymi bajerami ktore daja wieksza kontrole.

Edit: pozatym to rig robiony w maya. Ale w maxie mozna to samo zrobic.

Link to comment
Share on other sites

Poczytaj o riggingu. Ciezko odpoweidziac jak to zrobic. Ogolnie korzystasz kosci(Bones) ktory tworzy szkielet. Wzbogaca sie go o rozne algorytmy np limitery (constraints) czy tez kinematyke(IK/FK). Temat dlugi jak rzeka. rigging to haslo do google:)

Link to comment
Share on other sites

Chyba doszło do małego niezrozumienia słowa 'Biped'

W filmiku, który podlinkowałeś w pierwszym poście jest napisane 'posing using biped rig'. Ale w tym zdaniu słowo biped zostało użyte jako 'postać dwunożna'.. w przeciwieństwie do 'quadrouped' czyli postaci czworonożnej. I rig z filmiku nie ma NIC wspólnego z maxowym Bipedem z Character Studio :D Po prostu to samo słowo (biped) pojawiło się w obu miejscach i namieszało w głowie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy