Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć mam problem otóż próbowałem już animować różne postacie bipedem ale to bardzo czasochłonne, i zauważyłem ze ktoś zrobił rigging zamiast bipeda to takie dziwne rzeczy tam powstawiał nie wiem jak to nazwać nawet : )

wstawię filmik żebyście wiedzieli o co chodzi

 

Dziękuje za każdą pomoc : )

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no dobrze ceiszymy sie. A jakie jest twoje pytanie?

Biped to tylko podstawowy szkielet. Mozna tworzyc wlasne szkielety z roznymi bajerami ktore daja wieksza kontrole.

Edit: pozatym to rig robiony w maya. Ale w maxie mozna to samo zrobic.

Napisano
  • Autor

moje pytanko to jak takie cos zrobic ?

czy trzeba cos zedytować w bipedzie czy cos innego ? moze to sie jakos inaczej robi ?

Napisano

Poczytaj o riggingu. Ciezko odpoweidziac jak to zrobic. Ogolnie korzystasz kosci(Bones) ktory tworzy szkielet. Wzbogaca sie go o rozne algorytmy np limitery (constraints) czy tez kinematyke(IK/FK). Temat dlugi jak rzeka. rigging to haslo do google:)

Napisano

Rigowanie to tak jakby samodzielne robienie bipeda, a biped to po prostu gotowy rig dzięki któremu oszczędzasz sobie pracy.

Napisano

Chyba doszło do małego niezrozumienia słowa 'Biped'

W filmiku, który podlinkowałeś w pierwszym poście jest napisane 'posing using biped rig'. Ale w tym zdaniu słowo biped zostało użyte jako 'postać dwunożna'.. w przeciwieństwie do 'quadrouped' czyli postaci czworonożnej. I rig z filmiku nie ma NIC wspólnego z maxowym Bipedem z Character Studio :D Po prostu to samo słowo (biped) pojawiło się w obu miejscach i namieszało w głowie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności