Napisano 21 Styczeń 201114 l Cześć mam problem otóż próbowałem już animować różne postacie bipedem ale to bardzo czasochłonne, i zauważyłem ze ktoś zrobił rigging zamiast bipeda to takie dziwne rzeczy tam powstawiał nie wiem jak to nazwać nawet : ) wstawię filmik żebyście wiedzieli o co chodzi Dziękuje za każdą pomoc : )
Napisano 21 Styczeń 201114 l no dobrze ceiszymy sie. A jakie jest twoje pytanie? Biped to tylko podstawowy szkielet. Mozna tworzyc wlasne szkielety z roznymi bajerami ktore daja wieksza kontrole. Edit: pozatym to rig robiony w maya. Ale w maxie mozna to samo zrobic.
Napisano 21 Styczeń 201114 l Autor moje pytanko to jak takie cos zrobic ? czy trzeba cos zedytować w bipedzie czy cos innego ? moze to sie jakos inaczej robi ?
Napisano 25 Styczeń 201114 l Poczytaj o riggingu. Ciezko odpoweidziac jak to zrobic. Ogolnie korzystasz kosci(Bones) ktory tworzy szkielet. Wzbogaca sie go o rozne algorytmy np limitery (constraints) czy tez kinematyke(IK/FK). Temat dlugi jak rzeka. rigging to haslo do google:)
Napisano 25 Styczeń 201114 l Rigowanie to tak jakby samodzielne robienie bipeda, a biped to po prostu gotowy rig dzięki któremu oszczędzasz sobie pracy.
Napisano 25 Styczeń 201114 l Chyba doszło do małego niezrozumienia słowa 'Biped' W filmiku, który podlinkowałeś w pierwszym poście jest napisane 'posing using biped rig'. Ale w tym zdaniu słowo biped zostało użyte jako 'postać dwunożna'.. w przeciwieństwie do 'quadrouped' czyli postaci czworonożnej. I rig z filmiku nie ma NIC wspólnego z maxowym Bipedem z Character Studio :D Po prostu to samo słowo (biped) pojawiło się w obu miejscach i namieszało w głowie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto