Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam dręczący mnie problem, udało mi się już za pomocą tutoriali stworzyć spiralę w Sketchupie Pro. Jednak nie jest to do końca tym czego potrzebuję.

Posiadam spiralną linię, odniesienie według której chciałbym stworzyć powierzchnię.

hFso2.png

 

Mój największy sukces to stworzenie powierzchni prostopadle do tej linii oraz za pomocą narzędzia "Follow Me Tool" powieliłem wzdłuż niej ten element. Efektem była powierzchnia, ale zapadająca się do środka, co nie jest tym, czego szukam.

Mam Sketchup Pro 8 licencjonowaną wersję oraz mogę zainstalować Trial'a 3ds Max 2010, bo mam na dysku instalkę i z niego wyeksportować do Sketchupa, jednakże na 3Ds'ie nie znam się prawie w ogóle.

Możecie mi podpowiedzieć jak mogę uzyskać ten efekt?

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Tak, własnie ten! Więcej poly ofc, ale o to mi własnie chodzi. Masterze mój, powiedz jak?

Napisano

Określasz z ilu łamanych ma się składać "okrąg" i rysujesz zewnętrzny oraz wewnętrzny

rysujesz odcinek pionowy o długości wysokości jaką chcesz pokonać i dzielisz go na tyle elementów ile masz odcinków w okręgu

wyznaczasz sobie jeden moduł z którego bedzie się składać rampa, czyli musisz uwzględnić to w rzucie i przekroju

powstają 4 krawędzie które zaznaczasz i dajesz sandbox -> from contours czyli masz moduł kompletny ( w formnie płaszczyzny jeśli chcesz coś bardziej skomplikowanego no to musisz porzeźbić)

powielasz go względem punktu centralnego tak aby uzyskać pełen okrąg, a następnie każdy moduł przesuwasz w pionie

może jest na to jakiś skrypt ale chyba szybciej się to zrobi ręcznie

Napisano
  • Autor

hm, a gdy spirala jest stożkowa? To co w takim wypadku? Bo mam 2 różne sytuacje, powyższą i ze stożkową spiralą, czyli że jest coraz węższa od dołu w górę.

Napisano

stożkową też się da tak wymodelować tyle że jest więcej roboty bo każdy moduł trzeba robic oddzielnie, na to już bym poszukał skryptu

Napisano
  • Autor

Jeżeli jest wersja testowa to mogę mieć ;) Tylko, że tego programu tym bardziej nie ogarniam ;D

Google do Sketchupa i spirali przeszukałem chyba z 2 razy już :/ Ani nie mam pomysłów na zapytania.

Napisano

dobra daj mi parametry rampy a ja Ci wyślę plik 3ds który bedzie podstawą dolnej płaszyzny rampy

Napisano

Chcesz zachować tę segmentację czy podzielić ją na elementy równej długości, rozumien że jest to krawedź zewnetrzna, a jakiej szerokości ma być trap?

Napisano
  • Autor

Tak, jest to krawędź zewnętrzna. Segmentacja jest sztuczna, ręczna, bo chciałem by było gęściej (powierzchnia trapu powinna być płynna).

Szerokość? Wyciągnąłem fragment mojego krzywego trapu i wyszło ~ 35215,6mm . Czyli coś w tym stylu, bo było to odrysowywane z obrazka CAD, którego niestety już nie mam. Praca nie jest moja, pomagam znajomej.

 

Edit: uskok? możesz spróbować go naprawić jak nie będzie to stanowiło większego problemu?

Edytowane przez _Mich@l_

Napisano

dobra, głupia sprawa ale nie wrzucałem tu niczego poza jpg, a widze ze mogę dołaczyć plik zip, chyba tak to puszcze

Napisano
  • Autor

Kurczę, śliczna siatka wyszła. Dzięki wielkie, teraz mam na czym się oprzeć. Może kiedyś będę mieć wystarczające umiejętności by móc się odwdzięczyć również pomocą w temacie ;)

Z 3ds'em nie było problemu, Sketchup bez problemu zaimportował obiekt. Czas posiedzieć nad tym dalej.

Jeszcze raz więlkie dzięki ;)

Napisano
  • Autor

Bardzo, nie potrafiłem właśnie uzyskać tak równej powierzchni ;) zaraz się biorę do roboty.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności