Napisano 26 Styczeń 201114 l Mam dręczący mnie problem, udało mi się już za pomocą tutoriali stworzyć spiralę w Sketchupie Pro. Jednak nie jest to do końca tym czego potrzebuję. Posiadam spiralną linię, odniesienie według której chciałbym stworzyć powierzchnię. Mój największy sukces to stworzenie powierzchni prostopadle do tej linii oraz za pomocą narzędzia "Follow Me Tool" powieliłem wzdłuż niej ten element. Efektem była powierzchnia, ale zapadająca się do środka, co nie jest tym, czego szukam. Mam Sketchup Pro 8 licencjonowaną wersję oraz mogę zainstalować Trial'a 3ds Max 2010, bo mam na dysku instalkę i z niego wyeksportować do Sketchupa, jednakże na 3Ds'ie nie znam się prawie w ogóle. Możecie mi podpowiedzieć jak mogę uzyskać ten efekt?
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Tak, własnie ten! Więcej poly ofc, ale o to mi własnie chodzi. Masterze mój, powiedz jak?
Napisano 26 Styczeń 201114 l Określasz z ilu łamanych ma się składać "okrąg" i rysujesz zewnętrzny oraz wewnętrzny rysujesz odcinek pionowy o długości wysokości jaką chcesz pokonać i dzielisz go na tyle elementów ile masz odcinków w okręgu wyznaczasz sobie jeden moduł z którego bedzie się składać rampa, czyli musisz uwzględnić to w rzucie i przekroju powstają 4 krawędzie które zaznaczasz i dajesz sandbox -> from contours czyli masz moduł kompletny ( w formnie płaszczyzny jeśli chcesz coś bardziej skomplikowanego no to musisz porzeźbić) powielasz go względem punktu centralnego tak aby uzyskać pełen okrąg, a następnie każdy moduł przesuwasz w pionie może jest na to jakiś skrypt ale chyba szybciej się to zrobi ręcznie
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor hm, a gdy spirala jest stożkowa? To co w takim wypadku? Bo mam 2 różne sytuacje, powyższą i ze stożkową spiralą, czyli że jest coraz węższa od dołu w górę.
Napisano 26 Styczeń 201114 l stożkową też się da tak wymodelować tyle że jest więcej roboty bo każdy moduł trzeba robic oddzielnie, na to już bym poszukał skryptu
Napisano 26 Styczeń 201114 l Najprościej byłoby to wymodelować w Rhino3d i wyeksportować, jeśli masz rhino
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Jeżeli jest wersja testowa to mogę mieć ;) Tylko, że tego programu tym bardziej nie ogarniam ;D Google do Sketchupa i spirali przeszukałem chyba z 2 razy już :/ Ani nie mam pomysłów na zapytania.
Napisano 26 Styczeń 201114 l dobra daj mi parametry rampy a ja Ci wyślę plik 3ds który bedzie podstawą dolnej płaszyzny rampy
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Proszę bardzo, oto ona wyciągnięta z moich wypocin: http://ixgallery.ayz.pl/Trash/SketchupSpiralaRampaMax3diXmerof.skp
Napisano 26 Styczeń 201114 l Chcesz zachować tę segmentację czy podzielić ją na elementy równej długości, rozumien że jest to krawedź zewnetrzna, a jakiej szerokości ma być trap?
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Tak, jest to krawędź zewnętrzna. Segmentacja jest sztuczna, ręczna, bo chciałem by było gęściej (powierzchnia trapu powinna być płynna). Szerokość? Wyciągnąłem fragment mojego krzywego trapu i wyszło ~ 35215,6mm . Czyli coś w tym stylu, bo było to odrysowywane z obrazka CAD, którego niestety już nie mam. Praca nie jest moja, pomagam znajomej. Edit: uskok? możesz spróbować go naprawić jak nie będzie to stanowiło większego problemu? Edytowane 26 Styczeń 201114 l przez _Mich@l_
Napisano 26 Styczeń 201114 l dobra, głupia sprawa ale nie wrzucałem tu niczego poza jpg, a widze ze mogę dołaczyć plik zip, chyba tak to puszcze
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Kurczę, śliczna siatka wyszła. Dzięki wielkie, teraz mam na czym się oprzeć. Może kiedyś będę mieć wystarczające umiejętności by móc się odwdzięczyć również pomocą w temacie ;) Z 3ds'em nie było problemu, Sketchup bez problemu zaimportował obiekt. Czas posiedzieć nad tym dalej. Jeszcze raz więlkie dzięki ;)
Napisano 26 Styczeń 201114 l Autor Bardzo, nie potrafiłem właśnie uzyskać tak równej powierzchni ;) zaraz się biorę do roboty.