Kregox Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Wiec tak jak w temacie, jestem poczatkujacy w 3dmaxie i chce stworzyc swoj pierwszy porzadny projekt, problem jest tego typu ze jak zgrywam na plane blueprinta obrazek sie rozmazuje i nie wyglada to za ciekawie. Jako ze chce stworzyc cos porzadnego nie chce pracowac na niedopracowanym blueprincie. Oczywiscie wymiary plane sa identyczne jak obrazek w formacie .png korzystam z tego tutka : Prosze o szybka pomoc Pozdrawiam Kregox
Smoku Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3232 Dlaczego nikt nie cyzta z FAQ
hiroo Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 polecam jeszcze to : http://www.smcars.net/forums/3d-studio-max/25532-tutorial-3dsmax-quality-blueprints-using-dx-shader-material.html
Kregox Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 (edytowane) bije sie w piers bo nie przeczytalem FAQ. Po zrobieniu wszystkiego co bylo tam napisane efekt sie polepszyl lecz nadal nie jest to w 100% dokladny rysunek dalej pojawiaja sie przerwy w liniach jakies porady ;? // edit gdy odznaczylem opcje match bitmap~~~ i dalem rozdzielczosc na max'a background 1024/dl 512 obrazek o rozmiarach 320/192 nie rozmazal sie w ogole natomiast obrazek juz 700x200 nie nalozyl sie idealnie Edytowane 28 Styczeń 2011 przez Kregox
Adanedhel Napisano 24 Maj 2011 Napisano 24 Maj 2011 Dziala dziala. trzeba zrobic opcje 2 dla plikow wiekszych niz 1024 pixele w jednym z kierunkow. wtedy pierwsza opcja nie zmienia nic, natomiast przy korzystaniu z directx shader wszystko wyglada super. mozna sie bawic teraz bo wrzucanie map w tlo lub korzystanie specjalnie z mniejszych map jest udreka. ta opcja jest wporzadku bo nie zostawia zadnych proxy, ktore zajmuja miejsce. jak ktos duzo korzysta z tego to miejsce jest wazne bo mi bmp proxy dla jednego projektu potrafi zajac 400 MB +. jednak warto tutaj dodac, ze jest cos takiego jak bmp proxy. przy mapach wielkosci 60k x 60k pixeli bmp proxy okazuje sie dosc przydatne. bo jest szybkie. render setup>zakladka common>ramka bitmap proxies klikamy setup otwiera sie okno global settings and defaults for bitmap proxies w tym oknie zaznaczamy opcje enable proxy system i dobieramy downscale map jak juz potrzebujemy w rozwijanym oknie( ja zwykle biore opcje third) nastepnie w ramce zostawiamy 512 pixeli. pod spodem, w ostatnim z rozwijanych ramek (render mode) wybieramy render with proxies (high performance, low memory) i klikamy Ok, generate proxies now. czekamy chwilke, zamykamy okienko i mozemy cieszyc sie ladnymi mapami, ktore nie mula nam komputera. pozdrawiam i dzieki za informacje o directx shader.
Rekomendowane odpowiedzi