Skocz do zawartości

herezje Move/Scale /Rotate vs Symewria X,y,Z,M....


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam. Tryby Move, Scale i Rotate pomimo przyuważenia pewnych prawidłowości wciąż są dla mnie czarną magią –szczególnie w połączeniu z rożnymi wariantami symetrii ( x,y,z,m).

Udało mi się tym zrobić całkiem spoko kwiat -coś w stylu irysa...ale chyba nie umiał bym niestety tego powtórzyć :(

superirys.png

 

To co sam zauważyłem postanowiłem tu wypisać, lecz proszę także o dalsze rozwijanie tego wątku, aby wszystko w tym temacie zostało wyjaśnione.

Jeśli manipulujemy naszym subtoolem w trybie np. Move to jeśli mamy włączoną Symetirie X i M to przesuwać się da tylko wzdłuż tej osi y,z a względem X dochodzi do zniekształceń.Tak samo z włączona Symetrią Y,M -wtedy zniekształcenia powstają tylko przy przesuwaniu względem osi Y.

 

Przypadkowe deformacje w tych trybach Move/Scale/Rotate były spowodowane właśnie niczym innym jak włączoną symetrią-czego wcześniej nie jarzyłem .

W owych trybach ukazuje się taka jakby skale z trzeba pomarańczowymi kolkami(a w nich mniejsze kółka czerwone i jedno środkowe białe)-jak na dołączonym obrazku.

Oczywiście wiem już że te pomarańczowe większe kółeczka służą do przeciągania i zmiany pozycji samego narzędzia – a do zmiany pozycji itd. służą te wewnętrzne mniejsze kółeczka ( środkowe białe i dwa skrajne czerwone)

W trybie Move przesuwa środkowym białym kółkiem ( dwa skrajne też mogą wywołać deformacje mimo wyłączonej symetrii –czego nie za bardzo jeszcze rozumiem ) Natomiast Rotare obraca z użyciem dwóch skrajnych czerwonych kółek ( próba przesuwania środkowego nie daje wymiernych efektów ani zniekształceń.

Scale działa zarówno z białym środkowym kołeczkiem jak z czerwonymi skrajnymi.

Z tym że czerwone powodują też lekką deformacje –naciągnięcie obiektu w swoją strone.

 

Uprzejmie proszę o wypisywanie tu innych zależności i regól rządzących tymi trybami Scale /Move/ Rotate..szczególnie z symetrią w róznych konfihgóracjach x,y,z ,M….

Tyle zdołałem sam zauważyć i wyłapać z tutoriali…ale czuję że coś się w tym jeszcze kryje, i tutaj licze na waszą bezcenną pomoc i rade –za którą oczywiście z góry dziękuje.

Edytowane przez operonxyz
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

To chyba sprawa wyłącznie praktyki i nabytego wyczucia , jak np z modifierami - jednak przy bardziej złożonych formach - efekty są nie do końca przewidywalne, tak , jak ,zwłaszcza nakładjącymi się, modifierami. Po prostu weź jakiś prymityw i kombinuj warianty , ale w prostopadłych viewportach i w kombinacjach z maskami , różnymi stopniami ich zblurowania oraz z pluginem Transpose Master.

Napisano

No zanim zacznę zgłebiać Transpose Master lepiej będzie jak zajarze najpierw o co biega w Projection Master -bo to chyba najczęściej używany plugin z tego co widzę...

a tak w ogóle....Co to są te viewporty ? Bo naprawdę nie wiem ..a jedynie się domyślam ;]

I dzięki za odpowiedz oczywiście !!!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności