Make My Day Napisano 13 Luty 2011 Share Napisano 13 Luty 2011 Witam Poszukuję jakiegoś pluginu do Maxa/Vraya, dzięki któremu będę mógł wyrenderować scenę, która wygląda jak namalowana farbami. Istnieje coś takiego? A może nie ma do Maxa, ale jest jakiś program, który umożliwia zastosowanie takiego filtru? Pozdrawiam MMD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 13 Luty 2011 Share Napisano 13 Luty 2011 Dobre shadery + malowane tekstury (ewentualnie filtrowane np. w photoshopie na wyglądające jak malowane). Można też zrobić normalny render a potem wszystko ostro przefiltrować np. w AE. Oczywiście wszystko ma swoje wady i zalety... Można też się ewentualnie wspomóc materiałami Ink'n paint lub podobnymi rzeczami, kombinacji jest mnóstwo, wszystko zależy od tego co naprawdę chce się uzyskać. Może to coś pomoże http://www.secondpicture.com/tutorials/3d/cell_shading.html Świetnie się pracuje mieszając bardziej tradycyjny render z cell shadingowym, a jakby jeszcze do tego dodać malowane teksturki to efekt będzie bardzo ciekawy ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 13 Luty 2011 Share Napisano 13 Luty 2011 do maxa jest plugin Illustrate, przyznam ze sam nigdy nie mialem okazji kozystac, wiec tylko informuje o jego istnieniu :) http://www.davidgould.com/Illustrate/IllustrateForMax/Illustrate53.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Make My Day Napisano 13 Luty 2011 Autor Share Napisano 13 Luty 2011 Chodzi mi bardziej o taki efekt farb olejnych: http://obrazy-olejne.pl/wp-content/uploads/2009/07/021-olejny_plotno-rozstajne_drogi-50x70cm.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 14 Luty 2011 Share Napisano 14 Luty 2011 Już kiedyś odpowiadałem na podobne pytanie. Rozwiązanie niestety nie jest proste - przykład: 1. Malowane tekstury 2. Dobre shadery 3. Render pass 1 - shading 4. Render pass 2 - lines (tak jak ink z Ink'n paint) http://www.3dmax-tutorials.com/Ink_n_Paint_Material.html 5. Postproces cz1 - linie wykorzystujemy do podkreślenia krawędzi (wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać bo malować można różnie) 5. Postproces cz2 - przefiltrowane linie (blur + ewentualnie jakieś zniekształcenie itp.) wykorzystujemy jako filtr rozmywający ostre i wyraziste krawędzie (co raczej nie jest charakterystyczne dla malunków wykonanych ludzką ręką). Jednym słowem jest to masa roboty od której nie jeden już odstąpił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się