heavymental Napisano 15 Luty 2011 Napisano 15 Luty 2011 (edytowane) Witam będę zakupywał nowy sprzęt - cała jednostka centralna, jak i monitor. tutaj i problem się względnie pojawia, ja od lat na siakiś starym CRT pracuje - pojęcia nie mam jak to teraz sensownie z monitorami jest. Robiąc jakieś tam wyceny w zaprzyjaźnionym sklepie sprzedawca podał mi takie modele: 23" LG Flatron E2350V-PN (LED) : 799 zł 23" LG Flatron M237WDP-PC z tunerem TV : 959 zł 23" LG Flatron W2343T-PF : 689 zł 23" LG Flatron E2340S-PN (LED) : 666 zł 22" LG Flatron E2250V-PN (LED) : 729 zł 22" iiyama ProLite E2271HDS-1 LED : 749 zł 24" iiyama ProLite E2409HDS czarny : 739 zł 23" LG Flatron M2380D-PZ (LED) z tunerem TV : 1149 zł Co byście z tego polecali? Ogólnie kontakt miewałem czasem z Flatronami, wydawał się przyjemny. Ew. jakieś inne marki/modele? Właściwie zależało by mi na wejsciach - co by HDMI miał. I pytanie drugie: Radeon 6950 - bezproblemowo współpracuje z typowymi programami graficznymi (Adobe, Blender itp.) Względnie przeszukiwałem forum - raczej sie nie skarżyliście na radeony nowsze - ale dla pewności wole zapytać. Pozdrawiam hmental Edytowane 16 Luty 2011 przez heavymental
Biggi Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 Nie wiem jak inni....ale ja niestety przesiadam sie ze stajni Ati na stajnie nVidia. Niestety tylko dlatego, że wszelakie softy jakie spotkałem na swej skromnej drodze "zawsze" (z przymruzeniem oka) wspomagane są przez zielonych, natomiast Ati mimo że robi swietne karty (czasem lepsze w klasie cenowej od nVidii), to jakos nie ma nigdy wsparcia. Mówię tu o pakiecie Adobe, Octane, Arion (akurat tu nie mam pewnosci czy na Ati nie działa przypadkiem) No i jakos tak nVidia zawsze wyzej w "mniemaniu" stoi.. Ale to tylko moje skromne zdanie. Ja idę w stronę GTX560Ti.
Predator Napisano 16 Luty 2011 Napisano 16 Luty 2011 Z geforcami seri 4xx i 5xx sa problemy jesli nie zalezy ci na gpu renderingu to bierz w ciemno radeona latwo sie moduja na 6970.
Biggi Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Poprosiłem ostatnio kumpla, żeby stestował na swoim gtx560 3ds maxa z Vray'rem. Generalnie zachowywał się dosłownie tak samo jak mój HD5850 i 8800GT. Na małej scenie z wireframe nie było problemów, nat,oast na dużej scenie około 4-5 mln poly zwolnił tak do około 15 kl/s (lipa) ale tak samo zwonił i Radek i 8800GT. Więc w zasadzie nie wiem co mogę wywnioskować. Nie zauważyłem żadnych lagów przy selekcji obiektów, punktów czy też poly. Nie występowały żadne objawy które są poruszane na forach. Nie wiem czy to uzaleznione było od kompa kumpla czy po prostu tak to działa. Nie mam już zielonego pojęcia czy w końcu jest ten problem czy też nie.
Predator Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Poprosiłem ostatnio kumpla, żeby stestował na swoim gtx560 3ds maxa z Vray'rem. Generalnie zachowywał się dosłownie tak samo jak mój HD5850 i 8800GT. Na małej scenie z wireframe nie było problemów, nat,oast na dużej scenie około 4-5 mln poly zwolnił tak do około 15 kl/s (lipa) ale tak samo zwonił i Radek i 8800GT. Więc w zasadzie nie wiem co mogę wywnioskować. Nie zauważyłem żadnych lagów przy selekcji obiektów, punktów czy też poly. Nie występowały żadne objawy które są poruszane na forach. Nie wiem czy to uzaleznione było od kompa kumpla czy po prostu tak to działa. Nie mam już zielonego pojęcia czy w końcu jest ten problem czy też nie. Przejzyj wpisy na anglojezycznej wikipedi ,na tym forum i na innych z kosmosu sie problemy nie wziely.
Biggi Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Wiem wiem Predator, zgadzam sie...natomiast dziwne bylo dla mnie to, ze kumpel odpalil scene na 560Ti, i nie zauwazylem jakiejs mega roznicy pomiedzy 560 a HD5850 oraz 8800GT (ktory de facto na prostej scenie ma okolo 400 fps u mnie, a 5850 mial koło 200 fps). Wszystkie trzy karty w scenie około 5-6 mln poly zachowywały się bardzo podobnie (zbliżone wyniki fps na wireframe) Po prostu nie wiem juz jak to wszystko interpretowac.
olaf Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 nie mam jak zainstalowac maxa niestety, ale moze działa to tak jak w blenderze - same operacje na gpu idą szybko ale do tego samego poziomu sprowadza je określony proces na cpu.
Biggi Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 No wlasnie w blenderze ponoc pomaga wylaczenie Double sided (nie uzywam blendera wiec nie wiem dkladnie), moze kurcze pojawi sie jakiś sposob magiczny zeby wszystko dzialalo w 3ds jak na starszych GTX. Bo tez wlasnie chce zmienic karte, no i nie ukrywam ze chcialbym kupić nowsza technologicznie karte (560Ti) niż np. polecany GTX285 (który juz troszkę lat ma). No lubię sobie czasem pograc noo? :)
muody Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 Ja jednego nie rozumiem. Mamy w ustawieniach Nvidii opcję Optymalizacja wielowątkowa Dlaczego - jak damy na OFF - jest zapychany tylko jeden rdzeń przy obracaniu widoku w Blenderze ? TZN ... jest to logiczne :D ale o co innego mi chodzi - w jaki sposób drivery karty zmieniają obciążenie CPU? O_o A... i maksymalnie wykorzystywane są dwa rdzenie. Ktoś ma porównanie z ATI?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się