viater Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Chcę policzyć sobię głębię sceny do bitmapy i zrobiłem szybki test: [ATTACH]78078[/ATTACH] Załączam w Processing\Add Image Filter\ Extended RLA Export lub RPF Export, renderuję klatkę, wrzucem ją do Aftera FX i zakładam filtr 3d channel extract: [ATTACH]78079[/ATTACH] Photoshop CS2 nie czyta rla i rpf wię c chcę wyeksportować mapę z Afx. Natomiast tam jakbym nie kręcił wajchami to nie widać głębi tylko zamianę z ciemnego na jasne i odwrotnie. Większość programów renderuje mapę głębi od razu tak jak alfę wystarczy zaznaczyć. A tu takie kombinację. Czy ktoś wie co robię źlę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Buckey Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Pamiętam jak renderowałem w Scanline do RLA, to też miałem problem (akurat z innymi kanałami). Po pierwsze spróbuj jednak pobawić się suwakami w AE bo pamiętam, że czasem tam były np. odwrotne wartości, albo bardzo niewielkie, wręcz różniące się o tysięczne (zależnie od wielkości sceny). Przy Render Elements ZDepth możesz określić odległość MIN i MAX dla głębi. Jak renderujesz do RLA to respektowane są ustawienia kamery Environment Ranges. To powinno pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziper Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 Twoj depth aktualnie jest obciety do poziomu nearfar kamery a potrzebujesz liniowy obejmujacy tylko obszar sceny. Add Image Filter>Buffer View >Depth wlasnie taki tworzy. Po wyrenderowaniu w oknie output render pojawi ci sie nowa warstwa Depth i ja zapisujesz do rla, ewentualnie jesli kamera obejmuja mala glebokosc sceny to do innego bardziej czytelnego formatu - PNG, TGA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viater Napisano 18 Luty 2011 Autor Share Napisano 18 Luty 2011 Najs. Dziękuję panowie. Udało się z Render Buffer View. Takiego czegoś potrzebowałem. Tylko jedno ,ale czy Z Buffer zawsze będzie bez AA? W render globals włączam depth Buffer AA v. A tu nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziper Napisano 18 Luty 2011 Share Napisano 18 Luty 2011 AA w depth buffer nie ma sensu bo niszczy wartosc glebokosci a przeciez ona jest tutaj najwazniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viater Napisano 18 Luty 2011 Autor Share Napisano 18 Luty 2011 Aaa... Skoro tak?.... Niech tak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się