Napisano 18 Luty 201114 l Nie znalazłem we wcześniejszych tematach czegoś co by mi pomogło dlatego zakładam nowy wątek. Zacząłem niedawno używać modyfikatora skin i bones. Wcześniej korzystałem z biped'a i psyhique. Robię to tak, że mam wiele obiektów, nakladam im skin, tam się wszędzie hierarchie ustalają i jest dobrze. No i oczywiście potem korekta, wciskam edit envelopes i... i za bardzo nie mam czego zmieniać. Mogę się tylko bawić parametrem radius, ale to mi nie za wiele daję. W psychique było więcej parametrów do zmieniania tych obwiedni. Jak przekształcać tą obwiednię w skin? Tu mam jeszcze jeden problem, mam kość, dla której obwiednia jest bardzo mała, a czerwone pole relacji kość-model (że tak to nazwę :P) obejmuje pół obiektu. Tzn że tak jakby obwiednia nie ma wpływu na ten obiekt. To jakiś błąd czy coś? Wszedzie jest w miarę normalnie, tylko przy tej jednej kości tak mam.
Napisano 19 Luty 201114 l Autor znalazłem dosyć fajny tutorial, tutaj chyba poznam wszystkie odpowiedzi na pytania. Dzięki za pomoc xD
Napisano 19 Luty 201114 l Autor Jednak będę miał do was jeszcze jedno pytanie. Mam te kilka vertexów w prostokącie 2, ustawiam im wagę na 0,5 i nic, waga ustala się na 1. Mogę je tylko dać na exclude, wtedy mam 0, albo include i jest 1. Nawet jak mam include to nie mogę ustawić 0, cały czas jest 1. Natomiast vertexy z prostokąta 1 są podatne na zmiany wagi. Ktoś wie dlaczego tak jest? EDIT: Wyłączyłem dla tych wierzchołków 'normalize' i działa ;/ To może chociaż wytłumaczyłby mi ktoś dlaczego tak działa a tak nie? ^^' (btw, widziałem tutaj że pisanie postów pod rząd karane chyba nie jest : P) EDIT: Czegoś takiego jak influence w skin nie ma. Przynajmniej ja nie znalazłem. Tam mam w ogóle szukać? Edytowane 19 Luty 201114 l przez mateusz9206
Napisano 19 Luty 201114 l Witać żadna kość tam nie wpływa oprócz tej jedynej. Wybierz inna kość i dodaj influence na te vertexy to będziesz mógł blendować miedzy wagami.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto