Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Jak w temacie, unwrapa robię dopiero pierwszy raz i nie wiem czy zrobiłem wszystko dobrze, proszę o odpowiedzi i sugestie :) Dziękuję.

 

Aha, i czy te kwadraciki muszą być identycznych rozmiarów czy wystarczy, żeby były na oko podobne? ;)

 

KLIK - mapa + render obiektu

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak na pierwsze uvw wyszło nienajgorzej.

 

"kwadraciki" nie muszą być identyczne - ale jeśli różnice będą zbyt duże, niektóre fragmenty tekstury będą wyraźnie rozmyte w stosunku do innych, a to odbiera realizm.

u ciebie skala wydaje się wszędzie mniej więcej jednakowa, więc nie będzie problemu.

 

za to niektóre części rozłożyłeś tak, że może być trudno usunąć szwy na łączeniach.

Na przykład kopuła na górze hydrantu.

Jeśli dobrze widzę, jej uvw składa się z paska (dolna część) i dość wykrzywionej górnej części.

jak dodasz na teksturze zabrudzenia itp, trudno będzie "połączyć" dół kopuły z górą.

no i zdaje się że dolny pasek jest lekko rozciągnięty w poziomie, co pogorsza sytuację.

Napisano
  • Autor

Właśnie mam ze szwami problem. Dodałem teksturę i po przekonwertowaniu do gry strasznie je widać, i tu nasuwa się pytanie: jak je przesunąć?

Napisano

Szwy bym umieściła w wklęsłych rogach, na wypukłych rogach raczej złączyłabym łatki. Wtedy co prawda będzie trochę bardziej rozciągnięte, ale szwów nie będzie widać.

 

Nie wiem czym rozkładałeś, ale w niektórych programach (np. Blender, Zbrush, Bodypaint) można rysować prosto po obiekcie, w ten sposób można usuwać szwy, bo rysując po szwie w viewporcie rysujesz jednocześnie obie strony w UV.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.