Napisano 22 Luty 201114 l Mam komputer: laptop Dell Intel Core 2 Duo T5670 1.8 GHz x2 RAM : 4GB system : Windows 7 32 bity program 3ds max 2009 + Vray Przy bardziej skomplikowanych scenach wyłącza się program. Czy jest to wina tego ze komputer jest za słaby, czy może coś się przegrzewa, czy wada maxa lub V-raya ? Poproszę o porady.
Napisano 23 Luty 201114 l Bo system 32 bitwoy przydziela aplikacji max 2GB pamięci domyślnie. Ze switchem /3GB - 3GB. Jak masz 4GB to system widzi tylko 3,45 GB. No i oczywiście wywałki mogą być spowodowane złą konfiguracją, nielegalnym softem, nieprzetestowanymi procesami w pamięci itd.
Napisano 23 Luty 201114 l Niekoniecznie jest to wina RAMu. Ja ostatnio zaobserwowałem przy dużej scenie Max potrafi wywalać się co 5 min(grafika GTX580). Jest to kwestia sterowników kary od graficznej. Po zmianie karty na Quadro problem zniknął. Jest jeszcze jeden przypadek wyrzucania do Windowsa: jeżeli plik zapiszemy pod Max'em 2011 w postaci 3ds i zaczniemy go edytować pod Maxem 2009 to wywalanie następuje co chwile (mówię tu o większych scenach).
Napisano 23 Luty 201114 l Niekoniecznie jest to wina RAMu. Ja ostatnio zaobserwowałem przy dużej scenie Max potrafi wywalać się co 5 min(grafika GTX580). Jest to kwestia sterowników kary od graficznej. Po zmianie karty na Quadro problem zniknął. Jest jeszcze jeden przypadek wyrzucania do Windowsa: jeżeli plik zapiszemy pod Max'em 2011 w postaci 3ds i zaczniemy go edytować pod Maxem 2009 to wywalanie następuje co chwile (mówię tu o większych scenach). Powodów może być znacznie więcej w przypadku 3ds maxa, ale w przypadku kolegi ram jest najbardziej prawdopodobną przyczyną.
Napisano 23 Luty 201114 l Autor Jest to wina maxa, zainstalowałem maxa 2010 i nie wywala, mimo to bardzo długo liczy, ale to już wina Ramu i Procesorów.
Napisano 23 Luty 201213 l witam, mam podobny problem - podczas renderowania komputer mi się wyłącza. problem w tym że siada nawet przy bardzo małych scenach - model nie jest skomplikowany, a nie moge renderowac nawet w rozdzielczosci 320x160 pikseli.. pracuję na laptopie intel core i5 2,67ghz 4 gb ram win 7 64 bit geforce GT330M martwi mnie to, ze kiedy ostatnio pracowłem w maxie (trochę ponad pół roku temu), rendery na tym samym komputerze robiły się bez problemu w dużej rozdzielczości. czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną?
Napisano 23 Luty 201213 l serwet "pracuje na laptopie" - to powod twojego problemu. Pol roku temu laptop jeszcze wyrabial z chlodzeniem, teraz pewnie juz nie daje rady i poprostu sie wylacza kiedy procesor sie przegrzewa. Przeczysc wentylator/radiator, ustaw go tak zeby mial dobre chlodzenie - a najlepiej zmien na stacjonarny - na laptopie dlugo nie pociagniesz. L.
Napisano 24 Luty 201213 l Gdy maxowi brakuje pamieci czesto wywala się lecz jest jakiś komunikat w wiekszości takich przypadków. Kiedys tworzylem sceny z miliardów polygonów i czesto doswiadczalem takiego wywalenia maxa
Napisano 3 Kwiecień 201213 l Przyczyna pewnie sa sterowniki do grafy. Zainstaluj ciut starsze referencyjne i powinno byc lepiej. Ja po zainstalowaniu najnowszych sterow czesto dostawalem reset karty - obraz ciemnieje, i karta jakby startuje od zera lacznie z jej chlodzeniem a po powrocie do pulpitu dostaje informacje ze sterwnik odmowil posluszenstwa i nie dziala prawidlowo. Problem ramu to nie bedzie, bo max wbrew pozorom nie zre az tak duzo ramu jak by sie moglo wydawac przy renderingu. Wystarczy sprawdzic jak duzo ramy polyka podczas renderingu. Serwet - mysle ze moze to takze byc problem z chlodzeniem lub zasilaniem. Max jest dosc wrazliwy na przegrzewanie sie CPU i ramu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto