Skocz do zawartości

houdini - smoothowanie wag kości przy pomocy sop'a smoot


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

 

Czy da się wysmoothować w houdinim wagi deformacji kości przy pomocy sop'a innego niż capture layer paint ponieważ on taki niezbyt proceduralny jest.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
Hej.

 

Czy da się wysmoothować w houdinim wagi deformacji kości przy pomocy sop'a innego niż capture layer paint ponieważ on taki niezbyt proceduralny jest.

 

Cześć,

sorry za zwłokę, nie było mnie w okolicy. Tak, jak sądzę możesz smoothować wagi, ale nie za pomocą SmoothSOPa, bo ten, najwyraźniej, radzi sobie tylko z wektorami.

 

Wagi są zapisane jako tablica floatów pCapt, pierwsza liczba to numer kości, druga to jej waga. Czyli (0.0, 0.002, 1.0, 0.03, 2.0, 0.99) to trzy wagi dla trzech kolejnych kości. Trochę tego nie widać, bo Detail View zamienia numery kości na ich nazwy.

 

Najłatwiej jest użyć AttribTranserSOP, oba inputy z captureLayer i za pomocą radius, max samples i distance kontrolujesz wygładzanie Point Attrib pCapt. Musisz mieć także włączone transferowanie Detail Attrib, o czym Cię powiadomi warning.

 

Gdybyś potrzebował więcej kontroli, trzeba by zapewne zrobić narzędzie, najpewniej w PythonSOP, które będzie wygładzać wagi, zapewne selektywnie, według innego atrybutu itd.

 

Daj znać, gdybyś jeszcze potrzebował.

 

pozdro,

skk.

 

ps czy mnie się wydaje, czy dodano właśnie podforum dla Houdiniego? Gratuluję i podziękowania dla kierownictwa ośrodka!

Edytowane przez SYmek
Napisano

Danke szyn.

Problem jak na razie obchodziłem dodając po captureOverrideSOP captureLayerPaintSOP i naciskając kilkanaście razy apply to all z wybranym smoothowaniem ale to bardzo kiepskie i nieeleganckie rozwiązanie :)

PS. jak już będę mógł to się pochwalę co też wykoncypowałem ostatnio w houdinim jeśli chodzi o rigowanie postaci ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności