Kroopson Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Hej. Czy da się wysmoothować w houdinim wagi deformacji kości przy pomocy sop'a innego niż capture layer paint ponieważ on taki niezbyt proceduralny jest.
SYmek Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 (edytowane) Hej. Czy da się wysmoothować w houdinim wagi deformacji kości przy pomocy sop'a innego niż capture layer paint ponieważ on taki niezbyt proceduralny jest. Cześć, sorry za zwłokę, nie było mnie w okolicy. Tak, jak sądzę możesz smoothować wagi, ale nie za pomocą SmoothSOPa, bo ten, najwyraźniej, radzi sobie tylko z wektorami. Wagi są zapisane jako tablica floatów pCapt, pierwsza liczba to numer kości, druga to jej waga. Czyli (0.0, 0.002, 1.0, 0.03, 2.0, 0.99) to trzy wagi dla trzech kolejnych kości. Trochę tego nie widać, bo Detail View zamienia numery kości na ich nazwy. Najłatwiej jest użyć AttribTranserSOP, oba inputy z captureLayer i za pomocą radius, max samples i distance kontrolujesz wygładzanie Point Attrib pCapt. Musisz mieć także włączone transferowanie Detail Attrib, o czym Cię powiadomi warning. Gdybyś potrzebował więcej kontroli, trzeba by zapewne zrobić narzędzie, najpewniej w PythonSOP, które będzie wygładzać wagi, zapewne selektywnie, według innego atrybutu itd. Daj znać, gdybyś jeszcze potrzebował. pozdro, skk. ps czy mnie się wydaje, czy dodano właśnie podforum dla Houdiniego? Gratuluję i podziękowania dla kierownictwa ośrodka! Edytowane 6 Marzec 2011 przez SYmek
Kroopson Napisano 9 Marzec 2011 Autor Napisano 9 Marzec 2011 Danke szyn. Problem jak na razie obchodziłem dodając po captureOverrideSOP captureLayerPaintSOP i naciskając kilkanaście razy apply to all z wybranym smoothowaniem ale to bardzo kiepskie i nieeleganckie rozwiązanie :) PS. jak już będę mógł to się pochwalę co też wykoncypowałem ostatnio w houdinim jeśli chodzi o rigowanie postaci ;)
SYmek Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 Rozumiem Cię, w xsi wszystko idzie zbyt łatwo ;). Bardzo jestem ciekaw, co wymodziłeś! pozdr., skk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się