Gość grzes999 Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Witam Przeczytałem dziś, że można projekt zrobiony w blenderze zapisać jako plik cpp.Szukałem w google czy można tak zrobić w przypadku Visuala i dowiedziałem się, że można tylko jest z tym trochę zabawy; ale niestety nic konkretnego nie znalazłem.Może będzie ktoś mi w stanie pomóc.
Przybysz Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Nie wiem czy sie da z Blendera do C++ eksportować, ale to by wymagało raczej określenia konkretnego API. Może jako ciąg vertexów i faceów opisanych w OpenGL by sie dało. Ale taki model 'hardcoded' to raczej kiepski pomysł. Rekompilacja, przy każdej zmianie modelu? Raczej wybierz sobie jakiś otwarty standard pliku, napisz do niego parser i będziesz mógł ładować modele dynamicznie. Nie bawilem się nigdy w binarną serializację ale pliki o formacie tekstowym parsuje się dość łatwo mając dokumentacje formatu pliku. Nie wiem co też potrzebujesz z tego blendera. Jak format pliku nie obsluguje kamer, ścieżek, animacji itp. to będzie trzeba je eksportować jakoś inaczej. Nie wiem o co Ci chodzi z tym Visualem, to przeciez IDE + kompilator. C++ to C++, z reguły kompilator nie ma znaczenia. Jeśli miałeś na myśli WinAPI to nie tykałem nigdy i nie wiem czy jakoś pomoże w obsłudze plików. Jeśli chodzi o 3dsmax to jeśli nie ma nigdzie gotowego eksportera do danego formatu pliku to zdaje się Autodesk udostępnia SDK do pisania pluginów. Z samego języka skryptowego Maxa też pewnie by się dało coś wyeksportować. Tego nie wiem.
Gość grzes999 Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Chodzi o to, że muszę na zaliczenie zrobić rakietę, która w coś tam uderza i w 3ds Maxie chcę zrobić te obiekty a resztę w c++.Znalazłem niby jakiś gotowy skrypt, który wypisuje współrzędne wierzchołków i teraz nie wiem czy mam to po prostu wkleić do szablonu pobranego ze strony OpenGl czy jeszcze coś trzeba zrobić.
dokturpotfor Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 Może ściagnij oogra: http://www.ogre3d.org/ i plugin do eksportu z max'a: http://www.ogremax.com/ Jeśli chcesz jedynie odtworzyć jakąś prostą animację, lub pokazać scenkę, to praktycznie sprowadza się to do przerobienia któregoś z demek: http://www.ogre3d.org/download/demos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się