Napisano 26 Luty 201114 l Witam Przeczytałem dziś, że można projekt zrobiony w blenderze zapisać jako plik cpp.Szukałem w google czy można tak zrobić w przypadku Visuala i dowiedziałem się, że można tylko jest z tym trochę zabawy; ale niestety nic konkretnego nie znalazłem.Może będzie ktoś mi w stanie pomóc.
Napisano 27 Luty 201114 l Nie wiem czy sie da z Blendera do C++ eksportować, ale to by wymagało raczej określenia konkretnego API. Może jako ciąg vertexów i faceów opisanych w OpenGL by sie dało. Ale taki model 'hardcoded' to raczej kiepski pomysł. Rekompilacja, przy każdej zmianie modelu? Raczej wybierz sobie jakiś otwarty standard pliku, napisz do niego parser i będziesz mógł ładować modele dynamicznie. Nie bawilem się nigdy w binarną serializację ale pliki o formacie tekstowym parsuje się dość łatwo mając dokumentacje formatu pliku. Nie wiem co też potrzebujesz z tego blendera. Jak format pliku nie obsluguje kamer, ścieżek, animacji itp. to będzie trzeba je eksportować jakoś inaczej. Nie wiem o co Ci chodzi z tym Visualem, to przeciez IDE + kompilator. C++ to C++, z reguły kompilator nie ma znaczenia. Jeśli miałeś na myśli WinAPI to nie tykałem nigdy i nie wiem czy jakoś pomoże w obsłudze plików. Jeśli chodzi o 3dsmax to jeśli nie ma nigdzie gotowego eksportera do danego formatu pliku to zdaje się Autodesk udostępnia SDK do pisania pluginów. Z samego języka skryptowego Maxa też pewnie by się dało coś wyeksportować. Tego nie wiem.
Napisano 27 Luty 201114 l Chodzi o to, że muszę na zaliczenie zrobić rakietę, która w coś tam uderza i w 3ds Maxie chcę zrobić te obiekty a resztę w c++.Znalazłem niby jakiś gotowy skrypt, który wypisuje współrzędne wierzchołków i teraz nie wiem czy mam to po prostu wkleić do szablonu pobranego ze strony OpenGl czy jeszcze coś trzeba zrobić.
Napisano 28 Luty 201114 l Może ściagnij oogra: http://www.ogre3d.org/ i plugin do eksportu z max'a: http://www.ogremax.com/ Jeśli chcesz jedynie odtworzyć jakąś prostą animację, lub pokazać scenkę, to praktycznie sprowadza się to do przerobienia któregoś z demek: http://www.ogre3d.org/download/demos
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto