Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem początkujący jeśli chodzi o blendera więc proszę o wyrozumiałość.

Skorzystałem z tutoriala http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=8223.0 - tworzenie domina. Wszystko ok, gdy wciskam P animacja działa, ale nie mogę sobie poradzić z wyrenderowaniem animacji.

Zaznaczam Game -> Record Game Physics to IPO i nie bardzo chce działać. Zauważyłem że trzeba chyba ustawić ilość klatek bo raz udało mi się wyrenderować ale tylko fragment. Czy może ktoś się podzielić wiedzą w jaki sposób renderować poprawnie? I drugie pytanie - czy renderowanie zawsze trwa tak długo czy mam coś źle ustawione, bo fragment animacji z dominem który udało mi się wyrenderować tworzył się kilka minut.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

żeby sprawdzić czy animacja się nagrała wcisnij alt+A. Najlepiej renderuj do klatek : ustawiasz jako output np png (nie avi) i klikasz Anim, wtedy możesz przerwać i zacząć w dowolnym momencie render. a potem złożyć to w sequencerze albo innym programie.

renderowanie trwa długo, jak długo? zależy od sceny materiałów itp :)

Edytowane przez szczuro
Napisano

Próbuję robić tą metodą (zapis do plików jpg) ale niestety nic się nie dzieje. Pliki są tworzone jednak po stworzeniu 100 plików obraz jest nieruchomy tzn . na wszystkich zdjęciach jest dokładnie to samo i nie ma efektu ruchu.

Napisano (edytowane)

mini tut:

1 ustawiasz fizykę

2 włączasz game-> record game physics to IPO

3 wciskasz P nad oknem 3d, czekasz aż sie zanimuje potem ESC

4 naciskasz alt+A nad oknem 3d i patrzysz czy odtwarza animacje

5 renderujesz

jak dalej nie działa podrzuć blenda

Edytowane przez szczuro
Napisano

ok już działa

zapomniałem o P

Wielkie dzięki za pomoc

widzę że nieźle się obracasz w blenderze - możesz polecić ewentualnie jakąś lekturę gdzie jest wytłumaczona "fizyka" i metody używania przycisków w blenderze (jest ich bardzo dużo) - interfejs blendera jest bardzo rozbudowany i łatwo się w nim pogubić

Gość Chrupek3D
Napisano

to i ja sie podepne pod te fizyke, bo cos malo tutoriali w necie jest.

Mnie akurat chodzi o rigid/soft body i te wszystkie opcje... (blender 2.5)

 

taurus81: zainstaluj Blender 2.5 jest bardziej przejrzysty... wlasnie zainstalowalem 2.49 i nie moglem znalezc klatek dla sciezki (path). Tyle, ze w 2.5 musisz wlaczyc Blender Game, zeby byla fizyka.

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

no tak, ale np. taki cloth symulator... wszyscy pokazuja jak rzucic koc na kulke, a czemu nie pokazuja odwrotnie :-) Amatorzy na tym google ;P

Wlasnie probuje to zrobic i kulka przelatuje mi przez koc... oczywiscie, najpierw sie kocyk napnie, ale i tak przepuszcza kulke :/

 

ad: zrobilem z kulki cloth, zamiast soft body i jest git.

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności