taurus81 Napisano 7 Marzec 2011 Napisano 7 Marzec 2011 Witam Jestem początkujący jeśli chodzi o blendera więc proszę o wyrozumiałość. Skorzystałem z tutoriala http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=8223.0 - tworzenie domina. Wszystko ok, gdy wciskam P animacja działa, ale nie mogę sobie poradzić z wyrenderowaniem animacji. Zaznaczam Game -> Record Game Physics to IPO i nie bardzo chce działać. Zauważyłem że trzeba chyba ustawić ilość klatek bo raz udało mi się wyrenderować ale tylko fragment. Czy może ktoś się podzielić wiedzą w jaki sposób renderować poprawnie? I drugie pytanie - czy renderowanie zawsze trwa tak długo czy mam coś źle ustawione, bo fragment animacji z dominem który udało mi się wyrenderować tworzył się kilka minut. Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
szczuro Napisano 7 Marzec 2011 Napisano 7 Marzec 2011 (edytowane) żeby sprawdzić czy animacja się nagrała wcisnij alt+A. Najlepiej renderuj do klatek : ustawiasz jako output np png (nie avi) i klikasz Anim, wtedy możesz przerwać i zacząć w dowolnym momencie render. a potem złożyć to w sequencerze albo innym programie. renderowanie trwa długo, jak długo? zależy od sceny materiałów itp :) Edytowane 7 Marzec 2011 przez szczuro
taurus81 Napisano 9 Marzec 2011 Autor Napisano 9 Marzec 2011 Próbuję robić tą metodą (zapis do plików jpg) ale niestety nic się nie dzieje. Pliki są tworzone jednak po stworzeniu 100 plików obraz jest nieruchomy tzn . na wszystkich zdjęciach jest dokładnie to samo i nie ma efektu ruchu.
szczuro Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 (edytowane) mini tut: 1 ustawiasz fizykę 2 włączasz game-> record game physics to IPO 3 wciskasz P nad oknem 3d, czekasz aż sie zanimuje potem ESC 4 naciskasz alt+A nad oknem 3d i patrzysz czy odtwarza animacje 5 renderujesz jak dalej nie działa podrzuć blenda Edytowane 9 Marzec 2011 przez szczuro