Napisano 7 Marzec 201114 l Witam Jestem początkujący jeśli chodzi o blendera więc proszę o wyrozumiałość. Skorzystałem z tutoriala http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=8223.0 - tworzenie domina. Wszystko ok, gdy wciskam P animacja działa, ale nie mogę sobie poradzić z wyrenderowaniem animacji. Zaznaczam Game -> Record Game Physics to IPO i nie bardzo chce działać. Zauważyłem że trzeba chyba ustawić ilość klatek bo raz udało mi się wyrenderować ale tylko fragment. Czy może ktoś się podzielić wiedzą w jaki sposób renderować poprawnie? I drugie pytanie - czy renderowanie zawsze trwa tak długo czy mam coś źle ustawione, bo fragment animacji z dominem który udało mi się wyrenderować tworzył się kilka minut. Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Napisano 7 Marzec 201114 l żeby sprawdzić czy animacja się nagrała wcisnij alt+A. Najlepiej renderuj do klatek : ustawiasz jako output np png (nie avi) i klikasz Anim, wtedy możesz przerwać i zacząć w dowolnym momencie render. a potem złożyć to w sequencerze albo innym programie. renderowanie trwa długo, jak długo? zależy od sceny materiałów itp :) Edytowane 7 Marzec 201114 l przez szczuro
Napisano 9 Marzec 201114 l Autor Próbuję robić tą metodą (zapis do plików jpg) ale niestety nic się nie dzieje. Pliki są tworzone jednak po stworzeniu 100 plików obraz jest nieruchomy tzn . na wszystkich zdjęciach jest dokładnie to samo i nie ma efektu ruchu.
Napisano 9 Marzec 201114 l mini tut: 1 ustawiasz fizykę 2 włączasz game-> record game physics to IPO 3 wciskasz P nad oknem 3d, czekasz aż sie zanimuje potem ESC 4 naciskasz alt+A nad oknem 3d i patrzysz czy odtwarza animacje 5 renderujesz jak dalej nie działa podrzuć blenda Edytowane 9 Marzec 201114 l przez szczuro
Napisano 9 Marzec 201114 l Autor ok już działa zapomniałem o P Wielkie dzięki za pomoc widzę że nieźle się obracasz w blenderze - możesz polecić ewentualnie jakąś lekturę gdzie jest wytłumaczona "fizyka" i metody używania przycisków w blenderze (jest ich bardzo dużo) - interfejs blendera jest bardzo rozbudowany i łatwo się w nim pogubić
Napisano 9 Marzec 201114 l to i ja sie podepne pod te fizyke, bo cos malo tutoriali w necie jest. Mnie akurat chodzi o rigid/soft body i te wszystkie opcje... (blender 2.5) taurus81: zainstaluj Blender 2.5 jest bardziej przejrzysty... wlasnie zainstalowalem 2.49 i nie moglem znalezc klatek dla sciezki (path). Tyle, ze w 2.5 musisz wlaczyc Blender Game, zeby byla fizyka.
Napisano 9 Marzec 201114 l ogólnie google ;) softbody pierwszy z brzegu tu jest troche o rigid body http://myinventions.pl/index.php?page=WiazaniaBGE ale nie czytałem tego :)
Napisano 9 Marzec 201114 l no tak, ale np. taki cloth symulator... wszyscy pokazuja jak rzucic koc na kulke, a czemu nie pokazuja odwrotnie :-) Amatorzy na tym google ;P Wlasnie probuje to zrobic i kulka przelatuje mi przez koc... oczywiscie, najpierw sie kocyk napnie, ale i tak przepuszcza kulke :/ ad: zrobilem z kulki cloth, zamiast soft body i jest git. Edytowane 9 Marzec 201114 l przez Chrupek3D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto