Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Jestem początkujący jeśli chodzi o blendera więc proszę o wyrozumiałość.

Skorzystałem z tutoriala http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=8223.0 - tworzenie domina. Wszystko ok, gdy wciskam P animacja działa, ale nie mogę sobie poradzić z wyrenderowaniem animacji.

Zaznaczam Game -> Record Game Physics to IPO i nie bardzo chce działać. Zauważyłem że trzeba chyba ustawić ilość klatek bo raz udało mi się wyrenderować ale tylko fragment. Czy może ktoś się podzielić wiedzą w jaki sposób renderować poprawnie? I drugie pytanie - czy renderowanie zawsze trwa tak długo czy mam coś źle ustawione, bo fragment animacji z dominem który udało mi się wyrenderować tworzył się kilka minut.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

żeby sprawdzić czy animacja się nagrała wcisnij alt+A. Najlepiej renderuj do klatek : ustawiasz jako output np png (nie avi) i klikasz Anim, wtedy możesz przerwać i zacząć w dowolnym momencie render. a potem złożyć to w sequencerze albo innym programie.

renderowanie trwa długo, jak długo? zależy od sceny materiałów itp :)

Edytowane przez szczuro

Napisano
  • Autor

Próbuję robić tą metodą (zapis do plików jpg) ale niestety nic się nie dzieje. Pliki są tworzone jednak po stworzeniu 100 plików obraz jest nieruchomy tzn . na wszystkich zdjęciach jest dokładnie to samo i nie ma efektu ruchu.

Napisano

mini tut:

1 ustawiasz fizykę

2 włączasz game-> record game physics to IPO

3 wciskasz P nad oknem 3d, czekasz aż sie zanimuje potem ESC

4 naciskasz alt+A nad oknem 3d i patrzysz czy odtwarza animacje

5 renderujesz

jak dalej nie działa podrzuć blenda

Edytowane przez szczuro

Napisano
  • Autor

ok już działa

zapomniałem o P

Wielkie dzięki za pomoc

widzę że nieźle się obracasz w blenderze - możesz polecić ewentualnie jakąś lekturę gdzie jest wytłumaczona "fizyka" i metody używania przycisków w blenderze (jest ich bardzo dużo) - interfejs blendera jest bardzo rozbudowany i łatwo się w nim pogubić

Napisano

to i ja sie podepne pod te fizyke, bo cos malo tutoriali w necie jest.

Mnie akurat chodzi o rigid/soft body i te wszystkie opcje... (blender 2.5)

 

taurus81: zainstaluj Blender 2.5 jest bardziej przejrzysty... wlasnie zainstalowalem 2.49 i nie moglem znalezc klatek dla sciezki (path). Tyle, ze w 2.5 musisz wlaczyc Blender Game, zeby byla fizyka.

Napisano

no tak, ale np. taki cloth symulator... wszyscy pokazuja jak rzucic koc na kulke, a czemu nie pokazuja odwrotnie :-) Amatorzy na tym google ;P

Wlasnie probuje to zrobic i kulka przelatuje mi przez koc... oczywiscie, najpierw sie kocyk napnie, ale i tak przepuszcza kulke :/

 

ad: zrobilem z kulki cloth, zamiast soft body i jest git.

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności