Skocz do zawartości

MODELOWANIE CZLOWIEKA !! problem z tutkiem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam .. zajolem sie tutorialem, opisujacym modelowanie kobiety ;> i mam jeden problem.. wszystko na poczatku szlo bardzo dobrze, gdy z widoku \'left\' przesowalem vertexy, wedle pokazanego rysunku.. tak przynajmiej mialem zrobic ..

potem pokazane jest zeby to wymeshsmootowac po czym, nie wiem czy po tym meshsmoocie czy trzbeba samemu przesuwac recznie te vertexy wychodzi juz jakby wyprofilowana noga :>

no wiec proboje teraz w widoku \'front\' poprzesowac te vertexy wedle rysunku, ale zupelnie mi sie to krzaczy nie wiem czmeu ..

 

czy nie moglby mi ktos opisac na gg lub tutaj, jak dokladnie porozmieszczac poszczegolne vertexy ?? albo gotowy plik ? zebym mogl sie przyjzec.. probowalem juz z 20 razy , mecze sie z tym i mi nie wychodzi .. ;/

 

adres do tutka: http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/joanofarc/body1.asp

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no tak ukladam ale i tak mam niezly balagan.. mam pelno dziwnych zgniecen bez meshsmoota, a z nim wyglada nawet spoko.. ale i tak sa duze znieksztalcenia ;/

Napisano

zmien okno perspective na user i je sobie obracaj wokol vertexa, pomoze ci to bo moze przypadkowo zaznaczales po 2 albo 3 vertexy np po drugiej stronie nogi (czego nie widziales)

Napisano

Witam. Z uwagi że mój problem dotyczy tego samego tutka skorzystam z tego posta. Mam nadzieję że v1ck nie będzie miał nic przeciwko.

 

Problem podejrzewam że natury łatwej - jedna sprawia że zatrzymałem się - tworzę noge zgodnie z tutorialem, wyciganie edge i przesuwanie vertexow, dochodze do miejsca gdzie autor mówi o nakładaniu modyf. meshsmooth. Wszytko było ok - jednak rezultat tego jest inny niż sie spodziewałem, nie wiem skąd ale pomiędzy kostka a kolanem po obu stronach nogi brakuje facow przy nałozeniu 0 inter. meshsmooth.

 

Poniżej rys. przedstawiające problem. Sprawdziłem już czy czasem vertexy położone blisko siebie nie są zdublowane.

leg1.gif

 

leg2.gif

 

Pozdrawiam i mam nadzieję że ktoś będzie mi w stanie pomóc.

Napisano

huehue, buehueuhe, po pierwsze zrob tak, zaznacz wszystkie poligony, i nacisnij gozik weld, wtedy ci polaczy te vertexy ktore sa 2 stronne i te ktore sie na sibeie nakladaja, jak to nie pomoze to przejdz na widok wire i recznie usun te scianki ktore sa po wewn. stronie nogi

Napisano

uncle, dzięki że sprowadziłeś mnie na ziemię :) opcja weld, która proponowałeś już wcześniej zawiodła - podobnie sprawa usunięcia tych wadliwych poly i utworzenie nowych - rozwiązaniem było usunięcie zbędnych edge wewnętrz modelu.

Napisano

powiem ci ze jeszcze nie doszedlem do tego jak max to robi ze tworzy te przypadkowe edgesy w srodku, wiem ze jak z shiftem tworzysz nowe poly,tj sciagniesz za edgesy to czasami nie laczy ich ze soba,a w srodku jak je tworzy, to przewaznie wyskakuje jak sie uzywa bevela

Napisano

chyba juz po problemie ale dodam swoje rozwiazanie:

-przechodzimy na podglad siatki

-zaznaczami vertex (ale nie kliknieciem, tylko przeciagnieciem) i jezeli w okienku po prawej pojawi sie wiecej niz 1 to robimy weld z tresholdem np1. Ale uwaga , wlaczyc ignore backface czy jakos tak. Mi to zawsze pomaga

Napisano

w tym wypadku to chyba nie pomoze, bo te 2 vertexy ktore sie nalozyly nijak sa ze soba polaczone, :) a weld dziala tylko jak cos jest na jednym edgesie albo ich nic nie laczy, a te vertexy sa polaczone z innymi ale w jakis chory sposob, czasem pomaga collapse :) w sumie zawsze collapse pomaga, tylko to dosc brutalna metoda:) i uwazac co sie zaznacza:D




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności