r.o.b.o. Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 (edytowane) Wreszcie znalazłem trochę czasu aby napisać ten post. Ostatnio zakupiłem kartę GTX 580 (syn dorasta i chciał sobie pograć w nowsze gry :) ). Pomyślałem skoro najnowsza karta nVidia jest tak zaawansowana to może się w końcu coś zmieni jeżeli chodzi o 3DMax. Otóż nic bardziej mylnego. Karta w maxie jest wolna (często zawiesza Maxa przy dużych scenach i to nie jest wcale problem ze sterownikami ponieważ te same sceny na Quadro śmigają ok), a praca z nią jak ktoś przyzwyczaił się do Quadro może doprowadzić do tego, że szlag człowieka trafia. Poniżej zamieszczam kilka testów porównawczych Quadro FX4800 vs GTX 580. Z moich doświadczeń szybkość wyświetlanej grafiki to jedno ale komfort pracy to 2gie. Przy większych projektach (więcej poly w scenie) podczas przełączania pomiędzy viewportami GTX miał zadyszkę jak cholera. Zdarzało się, że przy większej ilości wyświetlanych detali Max sie zamykał i wyskakiwał do Windowsa. W przypadku Quadro się to nie zdarzyło. Przełączanie widoku w przypadku Quadro odbywa się natychmiastowo (cały czas mowa jest tu tu o większych scenach). Jeżeli ktoś planuje używać Maxa do robienia małych projektów to odradzam zakup Quadro. Około 2 lata temu robiłem prace dyplomową na uczelnie. Scena około 15mil poly, Quadro jakoś sobie z nią radziło, natomiast na GTX to była po prostu rzeźnia. Oczywiście można pochować niektóre obiekty czy pozamieniać na boxy, ale i tak GTX zamula podczas przechodzenia pomiędzy oknami Maxa. Miałem sprzedać Quadro, gdyż na GTXsie można sobie od czasu do czasu pograć bez przeszkód w najnowsze gry (Dead Space 2 wymiata), ale do pracy w Maxie to jest tragedia. Jedynym programem w którym GTX pracował szybciej od Quadro był Vue. Tylko tam więcej operuje się na shaderach niż na siatkach Na koniec podłączyłem 2 karty razem na płycie (nie SLI). GTX zmniejszył taktowanie i dopasował je do parametrów Quadro. W Maxie można było wybrać sobie na której karcie chce się pracować. Poniżej zamieszczam zrzuty ekranów z różnych scen w Maxie 2009 oraz 2011. Wyświetlane klatki (fps) nie zawsze są zgodne z rzeczywistością, dlatego każdy screenshot podpisałem jaka karta i ile fps-ów. PS Niezłą reklamę zrobiłem Nvidii powinni mi za to zapłacić. Nie wiem jak jest z kartami ATI do zastosowań CAD/CAM ponieważ nigdy nie miałem takowej. Swego czasu na necie znalazłem test i na siatkach było duuuużo szybsze od Quadro Edytowane 10 Marzec 2011 przez r.o.b.o.
olaf Napisano 10 Marzec 2011 Napisano 10 Marzec 2011 wiesz porównuje to sobie z viewportem Blendera gdzie na gtx 460 cisnę do 100mln poly w trybie sculpt (czyli czysta obsluga przez kartę) i chyba nie winiłbym tu karty tylko producenta maxa. niemniej bardzo wartościowy wątek, wiele wyjaśnia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się