Napisano 10 Marzec 201114 l Wreszcie znalazłem trochę czasu aby napisać ten post. Ostatnio zakupiłem kartę GTX 580 (syn dorasta i chciał sobie pograć w nowsze gry :) ). Pomyślałem skoro najnowsza karta nVidia jest tak zaawansowana to może się w końcu coś zmieni jeżeli chodzi o 3DMax. Otóż nic bardziej mylnego. Karta w maxie jest wolna (często zawiesza Maxa przy dużych scenach i to nie jest wcale problem ze sterownikami ponieważ te same sceny na Quadro śmigają ok), a praca z nią jak ktoś przyzwyczaił się do Quadro może doprowadzić do tego, że szlag człowieka trafia. Poniżej zamieszczam kilka testów porównawczych Quadro FX4800 vs GTX 580. Z moich doświadczeń szybkość wyświetlanej grafiki to jedno ale komfort pracy to 2gie. Przy większych projektach (więcej poly w scenie) podczas przełączania pomiędzy viewportami GTX miał zadyszkę jak cholera. Zdarzało się, że przy większej ilości wyświetlanych detali Max sie zamykał i wyskakiwał do Windowsa. W przypadku Quadro się to nie zdarzyło. Przełączanie widoku w przypadku Quadro odbywa się natychmiastowo (cały czas mowa jest tu tu o większych scenach). Jeżeli ktoś planuje używać Maxa do robienia małych projektów to odradzam zakup Quadro. Około 2 lata temu robiłem prace dyplomową na uczelnie. Scena około 15mil poly, Quadro jakoś sobie z nią radziło, natomiast na GTX to była po prostu rzeźnia. Oczywiście można pochować niektóre obiekty czy pozamieniać na boxy, ale i tak GTX zamula podczas przechodzenia pomiędzy oknami Maxa. Miałem sprzedać Quadro, gdyż na GTXsie można sobie od czasu do czasu pograć bez przeszkód w najnowsze gry (Dead Space 2 wymiata), ale do pracy w Maxie to jest tragedia. Jedynym programem w którym GTX pracował szybciej od Quadro był Vue. Tylko tam więcej operuje się na shaderach niż na siatkach Na koniec podłączyłem 2 karty razem na płycie (nie SLI). GTX zmniejszył taktowanie i dopasował je do parametrów Quadro. W Maxie można było wybrać sobie na której karcie chce się pracować. Poniżej zamieszczam zrzuty ekranów z różnych scen w Maxie 2009 oraz 2011. Wyświetlane klatki (fps) nie zawsze są zgodne z rzeczywistością, dlatego każdy screenshot podpisałem jaka karta i ile fps-ów. PS Niezłą reklamę zrobiłem Nvidii powinni mi za to zapłacić. Nie wiem jak jest z kartami ATI do zastosowań CAD/CAM ponieważ nigdy nie miałem takowej. Swego czasu na necie znalazłem test i na siatkach było duuuużo szybsze od Quadro Edytowane 10 Marzec 201114 l przez r.o.b.o.
Napisano 10 Marzec 201114 l wiesz porównuje to sobie z viewportem Blendera gdzie na gtx 460 cisnę do 100mln poly w trybie sculpt (czyli czysta obsluga przez kartę) i chyba nie winiłbym tu karty tylko producenta maxa. niemniej bardzo wartościowy wątek, wiele wyjaśnia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto