Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam do zrobienia ruch, powiedzmy, że jest to wąs, który w czasie odtwarzania ma być dynamiczny i samoczynnie się ruszać. Rigg ma działać w sposób automatyczny oraz manualny. Czyli jak automat jest włączony to was się sam rusza jak jest wyłączony mamy nad nim kontrolę ręczną.

 

Ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć. wszelkie sugestie i materiały pomocnicze mile widziane. Próbowałem z tym skryptem >>> realtime spring

 

ruch_losowy.jpg

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

1. Jeśli wąs ma być dynamiczny to zrób go poprzez spline'a podłaczonego np. do haira ( make selected hair dynamics) - masz tam opcje do kontroli sztywności włosa itd. do wyboru do koloru

 

2. jak to jest geometria bo tak chcą to czemu nie podłaczyć kilku / kilkunastu kosci i zdefiniować kontrolke dla nich i sliderek . Np. 1 = wąs sie rozkłada całkowicie jak na rys. 1 u góry, 0 = wąs się zwija elegancko jak ogonek i wszystko do zaanimowania i wstawienia kluczy poprzez slider. XYZ w każdą stronę do wyboru itd...

 

p.s rozumiem że robisz to w mayi ?

 

Jeśli to ma być dwa w jednym to geometria będzie podążała za splinem jak to pospinasz . Wtedy przy ręcznym animowaniu poprostu wyłaczasz dynamike dla włosa a geometria z koścmi powinna się animować. Aczkolwiek po zrobienu ręcznie animacji zapomnij o tym żeby potem wąs znów był dynamiczny sam w sobie ( dynamika powinna opierać się wtedy na animacji kluczach . które zrobiłeś wcześniej)... ;-)

 

p.s 2 - teraz się dopiero skapnąłem - po tym skrypcie , że chyba potrzebujesz to zrobić w 3dsmax a nie w mayi....

 

pozdro

 

czaps

Edytowane przez czaps
Napisano

no to spoko.

 

Ekspertem żadnym nie jestem od rigowania ;-)

 

w maksie bym to splinem załatwił + bend , ewentualnie taper modyfikator.

 

pozdro

 

czaps

Napisano

czesc;

 

 

podales link do skrypu pod maxa8, na scriptspocie, ponizej, w komentarzach masz link do nowszej wersji skryptu...moze w tym tkwi problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności