Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zaczynam uczyć się modelowania twarzy. Swoją pierwszą zacząłem modelować tworząc profil głowy przy pomocy spline. Później extrude. Od mniej więcej środka głowy zrobiłem extrude aż do miejsca, w którym kończy się żuchwa. Później oprawa oczu no i usta. Na koniec załatałem wszystkie "dziury". Dość sporo szczegółów wyszło mi przy ustach i które musiałem przenieść na brodę. A jak wiadomo, przy takim zagęszczeniu linii widoczne są marszczenia. Czy powinienem najpierw zrobić tylko ogólny zarys ust a później wykańczać szczegóły ? Czy da się uniknąć trójkątów lub kwadratów takich jak ten z niebieską kropką ? Może jakieś wskazówki :)

1212do.jpg

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Trochę ogarnęłem tę brodę i dało się jednak zmniejszyć liczbę szczegółów. Proszę jednak odpowiedzi na kilka pytań które podałem wyżej. Dzięki

Napisano

na modelowaniu twarzy się nie znam, ale na pewno powinieneś ograniczyć liczbę poly. szczególnie, to co wspomniałeś, broda. co do tych trójkątów to musisz zrobić im bardziej czworokątny kształt. przesuń jeden vertex i gotowe. generalnie trochę bajkowo ta twarz dla mnie wygląda. z jakich zdjęć korzystasz? albo tylko mi się zdaje. staraj się rozkładać siatkę bardziej równomiernie. ta linia, która zaczyna się jako czwarta od lewej a kończy się pod ustami na pewno będzie widoczna jak wygładzisz siatkę. lepiej weź kartkę albo chociaż jakiegoś painta i najpierw namaluj siatki w 2d. przeanalizuj powoli a dopiero jak będziesz pewien, zabierz się za 3d. no i podstawa - zero trójkątów. przy ustach masz kilka jeśli dobrze widzę.

Napisano

Dzięki za podpowiedzi i tutoriale. Na pewno się przydadzą. To pierwsza twarz, więc błędy jak i uwagi do nich są dla mnie bezcenne. Pozdrawiam




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności