Gość draken Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 Witam serdecznie. Chciałbym was prosić o wytłumaczenie, dlaczego na modelu, tekstura źle się wyświetla? (chodzi o 3ds max) A konkretnie, mam prosty model (tekstura tymczasowo nałożona, by pokazać, gdzie tkwi problem): nie wiem, czy siatka jest dobra, czy zła (model zrobiony z linii + bevel, a następnie na krawędzie chamfera nałożyłem). No i po szybkim renderze, widać, że coś jest nie tak, są "czarne dziury", screen poniżej (dziura na górze, po prawej): No to użyłem CUT i dodałem jakieś linie (jako, że się nie znam, to wybrałem te pierwsze z brzegu) no i niby pomogło. Screeny poniżej: No i kompletnie nie mam pojęcia, dlaczego dodanie tych dodatkowych linii, poligonów, czy jak to się zwie, sprawiło, że po szybkim renderze dziura zniknęła. Niby problem rozwiązany, ale nie rozumiem tej siatki, dlatego napisałem tego posta z prośbą o wyjaśnienie, jakie błędy popełniłem, dlaczego już wyświetla dobrze teksturę, bez dziury?
mirach Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 w wielkim skrocie bo czasu nie mam: max przed renderem kazdy poligon trianguluje (zamienia na trojkaty), czasem przy skomplikowanych poligonach mu to nie wychodzi za dobrze. Mozna mu recznie pokazac jak ma sie odbywac triangulacja poprzez np Edit Triangulation w Editable Poly, albo tak jak ty zrobiles (co czesto jest o wiele szybsze) podzielic wielki poligon na pare miejszych.
Gość draken Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 @up dziękuję, teraz mniej więcej rozumiem ;)
Rekomendowane odpowiedzi