Jump to content

problem z obiektem, siatką i wyświetlaniem tekstury


Guest draken

Recommended Posts

Guest draken

Witam serdecznie.

Chciałbym was prosić o wytłumaczenie, dlaczego na modelu, tekstura źle się wyświetla? (chodzi o 3ds max)

 

A konkretnie, mam prosty model (tekstura tymczasowo nałożona, by pokazać, gdzie tkwi problem):

807wycinek.jpg

 

nie wiem, czy siatka jest dobra, czy zła (model zrobiony z linii + bevel, a następnie na krawędzie chamfera nałożyłem).

No i po szybkim renderze, widać, że coś jest nie tak, są "czarne dziury", screen poniżej (dziura na górze, po prawej):

 

279wycinek.jpg

 

No to użyłem CUT i dodałem jakieś linie (jako, że się nie znam, to wybrałem te pierwsze z brzegu) no i niby pomogło.

Screeny poniżej:

 

805wycinek.jpg

 

742wycinek.jpg

 

No i kompletnie nie mam pojęcia, dlaczego dodanie tych dodatkowych linii, poligonów, czy jak to się zwie, sprawiło, że po szybkim renderze dziura zniknęła. Niby problem rozwiązany, ale nie rozumiem tej siatki, dlatego napisałem tego posta z prośbą o wyjaśnienie, jakie błędy popełniłem, dlaczego już wyświetla dobrze teksturę, bez dziury?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

w wielkim skrocie bo czasu nie mam:

max przed renderem kazdy poligon trianguluje (zamienia na trojkaty), czasem przy skomplikowanych poligonach mu to nie wychodzi za dobrze. Mozna mu recznie pokazac jak ma sie odbywac triangulacja poprzez np Edit Triangulation w Editable Poly, albo tak jak ty zrobiles (co czesto jest o wiele szybsze) podzielic wielki poligon na pare miejszych.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy