Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witac

wiem ze moze nie jest to zbyt udany dzial, ale nie ma chyba dla animacji, a o tym bedzie mowa. Mam problem i brak czasu na reserch. CHodzi o redukcje zapotrzebowania na RAM

 

Stworzylem scene do animacji. wsklad jej wchodza.

 

prosty model poly kadluba

doslownie 5 textur na krzyz

material proceduralny ktory mocno opiera sie na gestym displace(noise lvl10) (powierzchnia wody)+ jakies proceduralki na refleksy i refrakcje

shadery camery, glare + mgla volume

okolo 60k particli sferki z prostym materialem fallow na opacity i diffuse

3 zrodla swiatla, global, 2x spot jeden z projekcja animowanej textury

 

do tego motion blur kamery.

 

z czego rezygnowac aby zachowac jak najwiecej ramu. logiczne sie wydaje zejsc z gestosci displace i ilosci particli, ale moze sa jakies tajne sztuczki ktore pomoga zmniejszyc zapotrzebowanie na ram bez zbyt mocnych uproszczen

 

pozdr,

 

tak wygladala wczesna beta.

edc4eb96.png

Edytowane przez KoMic

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej,

 

Wyrenderuj particle oddzielnie i dostaw je do animacji w procesie postprodukcji.

 

Nie wiem, na jakim silniku renderujesz, ale ustawienia displacementu są na maksa ramo-żerne i czasem poprawienie ustawień bardzo dużo daje. Np. jeżeli kamera jest daleko od obiektu z displa, możesz osłabić efekt - a wraz ze zbliżaniem się do obiektu wzmacniać jego jakość.

 

 

Mam nadzieje, że troszkę pomogłem.

Pzdr

Elimo

Napisano

tez stawiam na displace. Sproboj polaczyc nizszą dokladnosc displace + bump, moze ujdzie :)

Napisano
  • Autor

naszczescie dosc szybko i fartem wspolnie z kolegami z pracy wpadlismy ze to moze motion blur. I to byl strzal w 10. MB w mentalu tego nie napisalem :], jest mega useless. ramka w FHD jeszcze przed bucketingiem wchlaniala okolo 6,5G ramu. po wylaczeniu mentalowego MB, i nie zmienianiu zadnych innych ustawien ilosc potrzebnego ramu spadla do 3,2G. Po obnizeniu lvl dispa do 3 i zmniejszeniu ilosci czastek nie wiem dokladnie ile ramu wchlania 1 ramka, ale poszlo to na kompach w backburnerze ktore maja na poladzie 4Gramu (przy zuzyciu 3,2 nadal wystepowaly errory o braku).

Tak wiec problem polowicznie rozwiazany.

 

Dlatego polowicznie, ze w wyniku wylaczenia MB w MR potrzeba jest zrobienia passow velocity. i tak hehehe MR nie renderuje obiektow statycznych, mimo ze przed kamera sie poruszaja ( ehhh ciagle pod gorke). W skanie velocity wyglada OK, ale za to scan nie ogarnia displace: ], heheheeh Tak wiec stanelo na tym ze musze zrobic dodatkowo jeszcze 2 przejscia jeden w MR i jeden w scanie. Naszczescie sa w miare szybkie. MR 34sec, scan 11sec.

 

ehhhh tak to jest jak sie bierze za animacje metodami chalupniczymi, rozpoznanie w boju: \

 

pozdr

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.