KoMic Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 (edytowane) Witac wiem ze moze nie jest to zbyt udany dzial, ale nie ma chyba dla animacji, a o tym bedzie mowa. Mam problem i brak czasu na reserch. CHodzi o redukcje zapotrzebowania na RAM Stworzylem scene do animacji. wsklad jej wchodza. prosty model poly kadluba doslownie 5 textur na krzyz material proceduralny ktory mocno opiera sie na gestym displace(noise lvl10) (powierzchnia wody)+ jakies proceduralki na refleksy i refrakcje shadery camery, glare + mgla volume okolo 60k particli sferki z prostym materialem fallow na opacity i diffuse 3 zrodla swiatla, global, 2x spot jeden z projekcja animowanej textury do tego motion blur kamery. z czego rezygnowac aby zachowac jak najwiecej ramu. logiczne sie wydaje zejsc z gestosci displace i ilosci particli, ale moze sa jakies tajne sztuczki ktore pomoga zmniejszyc zapotrzebowanie na ram bez zbyt mocnych uproszczen pozdr, tak wygladala wczesna beta. Edytowane 19 Kwiecień 2011 przez KoMic
elimo Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 Hej, Wyrenderuj particle oddzielnie i dostaw je do animacji w procesie postprodukcji. Nie wiem, na jakim silniku renderujesz, ale ustawienia displacementu są na maksa ramo-żerne i czasem poprawienie ustawień bardzo dużo daje. Np. jeżeli kamera jest daleko od obiektu z displa, możesz osłabić efekt - a wraz ze zbliżaniem się do obiektu wzmacniać jego jakość. Mam nadzieje, że troszkę pomogłem. Pzdr Elimo 1
mirach Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 tez stawiam na displace. Sproboj polaczyc nizszą dokladnosc displace + bump, moze ujdzie :) 1
KoMic Napisano 19 Kwiecień 2011 Autor Napisano 19 Kwiecień 2011 naszczescie dosc szybko i fartem wspolnie z kolegami z pracy wpadlismy ze to moze motion blur. I to byl strzal w 10. MB w mentalu tego nie napisalem :], jest mega useless. ramka w FHD jeszcze przed bucketingiem wchlaniala okolo 6,5G ramu. po wylaczeniu mentalowego MB, i nie zmienianiu zadnych innych ustawien ilosc potrzebnego ramu spadla do 3,2G. Po obnizeniu lvl dispa do 3 i zmniejszeniu ilosci czastek nie wiem dokladnie ile ramu wchlania 1 ramka, ale poszlo to na kompach w backburnerze ktore maja na poladzie 4Gramu (przy zuzyciu 3,2 nadal wystepowaly errory o braku). Tak wiec problem polowicznie rozwiazany. Dlatego polowicznie, ze w wyniku wylaczenia MB w MR potrzeba jest zrobienia passow velocity. i tak hehehe MR nie renderuje obiektow statycznych, mimo ze przed kamera sie poruszaja ( ehhh ciagle pod gorke). W skanie velocity wyglada OK, ale za to scan nie ogarnia displace: ], heheheeh Tak wiec stanelo na tym ze musze zrobic dodatkowo jeszcze 2 przejscia jeden w MR i jeden w scanie. Naszczescie sa w miare szybkie. MR 34sec, scan 11sec. ehhhh tak to jest jak sie bierze za animacje metodami chalupniczymi, rozpoznanie w boju: \ pozdr
Rekomendowane odpowiedzi