guru Napisano 20 Kwiecień 2011 Napisano 20 Kwiecień 2011 Hej Chcialby sie doradzic jakbyscie rozwiazali podobna sytuacje. Mianowicie mam ubranie ktore zwisa z tylu na tylek. cos jak frak. Chcialbym miec nad tym kontrole manualna w razie jakiegos nakladania sie siatki ale tez chce by dzialalo to jak cloth na wiatr. Jak macie jakies materialy na youtube/vimeo to chetnie zobacze:) Z gory dzieki
czaps Napisano 23 Kwiecień 2011 Napisano 23 Kwiecień 2011 Hej Guru Jednym z rozwiązań na twój problem może być podmalowanie wag clotha. Cos a'la paint weights przy skinie tyle ze mający wpływ właśnie na clotha. Zriguj sobie postac , ubranie (frak) zamien własnie na clotha , potem podłącz skina. Nastepnie przy kliknieciu prawym RMB mozesz sobie wybrac - paint / .../ dogrzeb sie do weight maps dla clotha. Wczesniej albo pozniej musisz jeszcze skonfigurowac opcje clotha zeby pobieral wagi z input mesha dla clotha. Troche zabawy z tym jest ale pozniej calkowita kontrola nad ubraniem sterowana pedzlem wag przez Ciebie pomalowanymi wcześniej/pozniej ( freestyle). W ten sposob masz riga ktorym sterujesz dowolnie plus ubranie z wlasciwosciami Clotha i dziala na niego wiatr , grawitacja i inne takie siły ;) Teraz nie mam Mayi pod ręką żeby krok po kroku to dokladnie rozpisac ale pewnie znajdziesz wlasciwe opcje jak troche pogrzebiesz... Materiałów wideo ani tutkow do tego nie widzialem wiec nic nie moge polecic. pozdro czaps
guru Napisano 3 Maj 2011 Autor Napisano 3 Maj 2011 chyba wiem o co chodzi. Wydaje sie spoko opcja z tym malowaniem wag. Jak to sie sprawdza w praktyce? Moj bohater bedzie sie tarzal po podlodze wiec jego fraczek moze troche przyspozyc problemow. Pisalem o kontroli manualnej bo wlasnie boje sie takich momentow ze dojdzie do intersekcji siatki;/. Tak czy inaczej sprawdze to.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się