Napisano 6 Maj 201113 l Witam przedstawiam mój kolejny tutorial w którym pokażę jak w łatwy sposób wymodelować wannę. Krok.1.Tworzymy Sphere tak jak na screenie 50segmentów(można mniej ale wtedy wanna będzie kanciasta) Krok.2.Usuwamy połowę Sphery jak widać przy pomocy editable poly.(screen nr2) Krok.3.Zaznaczamy cały obiekt i Dodajemy modyfikator Stretch ,ustawiamy jak na screenie. Krok.4.konwertujemy ponownie w editable poly. Krok.5.Następnie dodajemy modyfikator shell(screen) ustawiając grubość wanny. Krok.6.Zaznaczamy wszystkie górne Edge(krawędzie) i używamy chamfera aby wygładzić krawędzie wanny. Krok.7.Zaznaczamy cały obiekt,polygony crtl+a lub element(cały obiekt) i dodajemy modyfikator Taper(ustawiając odpowiednio gizmo możemy uzyskać naprawdę ciekawe kształty wanny) ustawiając parametry jak widać na screenie Krok.8.Tworzymy podstawę(nogli) dla wanny przy pomocy splinów.( Video Krok.9.Pod koniec można dodać jeszcze modyfikator smooth(jeśli górne krawędzie są nie zbyt wygładzone). 9.1.Inne ustawienia Gizma modyfikatora Taper: 10.Efekt końcowy: Jeśli ktoś będzie chciał ustawienia sceny,oświetlenia lub materiały to proszę pisać. Edytowane 15 Lipiec 201113 l przez sebx
Napisano 7 Maj 201113 l Mógłby mi ktoś czysto teoretycznie wyjaśnić działanie modyfikatorów "Stretch" oraz "Taper" ?
Napisano 8 Maj 201113 l Autor 'Modyfikator Taper zwęża obiekt poprzez przeskalowanie górnej lub dolnej jego części względem wybranej osi przewężania',a stretch to poprostu rozciągnięcie obiektu.
Napisano 12 Lipiec 201113 l Wystarczy po prostu odrysować splinem, zaznaczyć enable in viewport/renderer i ustawić odpowiadającą Ci grubość.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto