sebx Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 (edited) Witam przedstawiam mój kolejny tutorial w którym pokażę jak w łatwy sposób wymodelować wannę. Krok.1.Tworzymy Sphere tak jak na screenie 50segmentów(można mniej ale wtedy wanna będzie kanciasta) Krok.2.Usuwamy połowę Sphery jak widać przy pomocy editable poly.(screen nr2) Krok.3.Zaznaczamy cały obiekt i Dodajemy modyfikator Stretch ,ustawiamy jak na screenie. Krok.4.konwertujemy ponownie w editable poly. Krok.5.Następnie dodajemy modyfikator shell(screen) ustawiając grubość wanny. Krok.6.Zaznaczamy wszystkie górne Edge(krawędzie) i używamy chamfera aby wygładzić krawędzie wanny. Krok.7.Zaznaczamy cały obiekt,polygony crtl+a lub element(cały obiekt) i dodajemy modyfikator Taper(ustawiając odpowiednio gizmo możemy uzyskać naprawdę ciekawe kształty wanny) ustawiając parametry jak widać na screenie Krok.8.Tworzymy podstawę(nogli) dla wanny przy pomocy splinów.( Video Krok.9.Pod koniec można dodać jeszcze modyfikator smooth(jeśli górne krawędzie są nie zbyt wygładzone). 9.1.Inne ustawienia Gizma modyfikatora Taper: 10.Efekt końcowy: Jeśli ktoś będzie chciał ustawienia sceny,oświetlenia lub materiały to proszę pisać. Edited July 15, 2011 by sebx 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizzardius Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Mógłby mi ktoś czysto teoretycznie wyjaśnić działanie modyfikatorów "Stretch" oraz "Taper" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 'Modyfikator Taper zwęża obiekt poprzez przeskalowanie górnej lub dolnej jego części względem wybranej osi przewężania',a stretch to poprostu rozciągnięcie obiektu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizzardius Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 WIELKIE dzięki stary! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
a2da Posted June 27, 2011 Share Posted June 27, 2011 A czy mógłbyś napisać jak się dokładnie robi tę podstawę? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sauer Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Wystarczy po prostu odrysować splinem, zaznaczyć enable in viewport/renderer i ustawić odpowiadającą Ci grubość. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebx Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Dodałem w punkcie 8 filmik jak zrobić taką podstawę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now