Napisano 16 Maj 201113 l Witam kolegów, Przygotowywuję animację silnika V8 i napotkałem jeden problem. Mianowicie ruchy tłoka będę animował za pomocą kości IK Spline Solver. Po połączeniu kości do pivot-ów na tłoku mam coś takiego jak na rysunku 1. widok z góry to rysunek 2 Teraz najwiekszy problem. Jak przesunę box-a (Point helper) tego górnego to kości mi się przesuwają i dodatkowo obracają. Chciałbym aby się tylko przesuwały bez obracania. Pokazałem sytuację na rys 3 Pivoty elementów tłoka wyrównywałem do środka o następnie elementy tłoka równałem wg środków. Śmieszne jest to że jak np. uda mi się połączyć poprawnie elementy tłoka kośćmi i przesuwają się one prosto tak jak chcę i skopiuję tłok lub przesunę (bez kości wcześniej utworzonych) to tworząc ponownie kości znowu się obracają. Bardzo proszę o pomoc lub ewentualne wskazówki. Pozdrawiam, Jarek
Napisano 17 Maj 201113 l Autor Dzięki za pomoc, robiłem od początku w ten sam sposoób co pokazałeś i nadal krzywiło mi tą kość. Posiedziałem nad tym kilka godzin i udało się. W moim przypadku trzeba było w opcjach głównej kości (tej najdłuższej) zablokować obracanie w dwóch kierunkach aby wykluczyć nienaturalne obroty. Kość -> Zakładka Hierarchy / IK /Rotation Joint -> w moim przypadku X Axsis i Z Axsis należało odznaczyś opcję Active. Nadal zastanawia mnie fakt dlaczego przy jednym tłoku kości chodziły prosto a jak go skopiowałem i obłożyłem od nowa kośćmi to chodziły krzywo. Teraz tylko pozostaje reszta animacji i 10 dniowy rendering ;) Pozdrawiam Edytowane 17 Maj 201113 l przez jareksen
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto