Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam kolegów,

 

Przygotowywuję animację silnika V8 i napotkałem jeden problem.

Mianowicie ruchy tłoka będę animował za pomocą kości IK Spline Solver.

 

Po połączeniu kości do pivot-ów na tłoku mam coś takiego jak na rysunku 1.

 

1.jpg

 

widok z góry to rysunek 2

 

2.jpg

 

Teraz najwiekszy problem. Jak przesunę box-a (Point helper) tego górnego

to kości mi się przesuwają i dodatkowo obracają.

 

Chciałbym aby się tylko przesuwały bez obracania.

Pokazałem sytuację na rys 3

3.jpg

 

Pivoty elementów tłoka wyrównywałem do środka o następnie elementy tłoka równałem wg środków.

 

Śmieszne jest to że jak np. uda mi się połączyć poprawnie elementy tłoka kośćmi i przesuwają się one prosto tak jak chcę i skopiuję tłok lub przesunę (bez kości wcześniej utworzonych) to tworząc ponownie kości znowu się obracają.

 

Bardzo proszę o pomoc lub ewentualne wskazówki.

 

Pozdrawiam,

Jarek

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc, robiłem od początku w ten sam sposoób co pokazałeś i nadal krzywiło mi tą kość. Posiedziałem nad tym kilka godzin i udało się.

 

W moim przypadku trzeba było w opcjach głównej kości (tej najdłuższej) zablokować obracanie w dwóch kierunkach aby wykluczyć nienaturalne obroty.

 

Kość -> Zakładka Hierarchy / IK /Rotation Joint -> w moim przypadku X Axsis i Z Axsis należało odznaczyś opcję Active.

 

Nadal zastanawia mnie fakt dlaczego przy jednym tłoku kości chodziły prosto a jak go skopiowałem i obłożyłem od nowa kośćmi to chodziły krzywo.

 

Teraz tylko pozostaje reszta animacji i 10 dniowy rendering ;)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jareksen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności