jareksen Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Witam kolegów, Przygotowywuję animację silnika V8 i napotkałem jeden problem. Mianowicie ruchy tłoka będę animował za pomocą kości IK Spline Solver. Po połączeniu kości do pivot-ów na tłoku mam coś takiego jak na rysunku 1. widok z góry to rysunek 2 Teraz najwiekszy problem. Jak przesunę box-a (Point helper) tego górnego to kości mi się przesuwają i dodatkowo obracają. Chciałbym aby się tylko przesuwały bez obracania. Pokazałem sytuację na rys 3 Pivoty elementów tłoka wyrównywałem do środka o następnie elementy tłoka równałem wg środków. Śmieszne jest to że jak np. uda mi się połączyć poprawnie elementy tłoka kośćmi i przesuwają się one prosto tak jak chcę i skopiuję tłok lub przesunę (bez kości wcześniej utworzonych) to tworząc ponownie kości znowu się obracają. Bardzo proszę o pomoc lub ewentualne wskazówki. Pozdrawiam, Jarek
jareksen Napisano 17 Maj 2011 Autor Napisano 17 Maj 2011 (edytowane) Dzięki za pomoc, robiłem od początku w ten sam sposoób co pokazałeś i nadal krzywiło mi tą kość. Posiedziałem nad tym kilka godzin i udało się. W moim przypadku trzeba było w opcjach głównej kości (tej najdłuższej) zablokować obracanie w dwóch kierunkach aby wykluczyć nienaturalne obroty. Kość -> Zakładka Hierarchy / IK /Rotation Joint -> w moim przypadku X Axsis i Z Axsis należało odznaczyś opcję Active. Nadal zastanawia mnie fakt dlaczego przy jednym tłoku kości chodziły prosto a jak go skopiowałem i obłożyłem od nowa kośćmi to chodziły krzywo. Teraz tylko pozostaje reszta animacji i 10 dniowy rendering ;) Pozdrawiam Edytowane 17 Maj 2011 przez jareksen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się