Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam kolegów,

 

Przygotowywuję animację silnika V8 i napotkałem jeden problem.

Mianowicie ruchy tłoka będę animował za pomocą kości IK Spline Solver.

 

Po połączeniu kości do pivot-ów na tłoku mam coś takiego jak na rysunku 1.

 

1.jpg

 

widok z góry to rysunek 2

 

2.jpg

 

Teraz najwiekszy problem. Jak przesunę box-a (Point helper) tego górnego

to kości mi się przesuwają i dodatkowo obracają.

 

Chciałbym aby się tylko przesuwały bez obracania.

Pokazałem sytuację na rys 3

3.jpg

 

Pivoty elementów tłoka wyrównywałem do środka o następnie elementy tłoka równałem wg środków.

 

Śmieszne jest to że jak np. uda mi się połączyć poprawnie elementy tłoka kośćmi i przesuwają się one prosto tak jak chcę i skopiuję tłok lub przesunę (bez kości wcześniej utworzonych) to tworząc ponownie kości znowu się obracają.

 

Bardzo proszę o pomoc lub ewentualne wskazówki.

 

Pozdrawiam,

Jarek

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc, robiłem od początku w ten sam sposoób co pokazałeś i nadal krzywiło mi tą kość. Posiedziałem nad tym kilka godzin i udało się.

 

W moim przypadku trzeba było w opcjach głównej kości (tej najdłuższej) zablokować obracanie w dwóch kierunkach aby wykluczyć nienaturalne obroty.

 

Kość -> Zakładka Hierarchy / IK /Rotation Joint -> w moim przypadku X Axsis i Z Axsis należało odznaczyś opcję Active.

 

Nadal zastanawia mnie fakt dlaczego przy jednym tłoku kości chodziły prosto a jak go skopiowałem i obłożyłem od nowa kośćmi to chodziły krzywo.

 

Teraz tylko pozostaje reszta animacji i 10 dniowy rendering ;)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jareksen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.