Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Co zrobić żeby mapa environment, która jest renderowana jako tło, była normalnie na renderze zniekształcona w miejscach gdzie ją widać przez szkło (materiał raytrace), tak jak to się dzieje z geometrią sceny ? Bo nijak nie mogę dojśc co zrobic zeby to działało. Na renderze jest widoczna przez to szkło, ale tak, jakby w ogóle nie załamywało swiatła (w ogóle nie zniekształcona).

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tlo jest wrzucone w enviroment jako bitmapa z mapowaniem Screen? z tego co pamietam to max nie radzi sobie z tym za dobrze. Mozesz oszukac i wrzucic tlo na duzym plane w tle, powinno zadzialac.

Napisano

Mapą enviro jest plik avi. potrzebuje tego do animacji. Skoro tak, to z avi sobie pewnie tym bardziej nie poradzi. Ale chyba kłopot by był z tak precyzyjnym ustawieniem tego plane. Poza tym kamera nie bedzie stac w miejscu, więc to rozwiązanie i tak odpada.

A to mapowanie screen gdzie ustawić ? W edytorze materiałów i przeciągnąć mapę ?

Zrobiłem tak i nic nie dało. Taka banalna sprawa i nie da sie tego w prosty sposób zrobic ehhhh ręce opadaja... a może jakiś skrypt na to jest ? Bo to zbyt podstawowy problem żeby nie został już przez kogos rozwiązany

Napisano
A to mapowanie screen gdzie ustawić ? W edytorze materiałów i przeciągnąć mapę ?

 

wlasnie o tym mowie, ze jak jest na screen to max nie liczy tego w odbiciach i zalamaniach za dobrze. Czy avik czy bitmapa to roznicy raczej nie ma.

Zwykle do czegos takiego uzywa sie 2 map

- jedna do odbic (czesto HDR) zmapowaną jako sphere

- jedna jako widoczne tlo jako screen, a jeszcze lepiej poprostu dodawane w postprodukcji.

Napisano (edytowane)

Do odbić, mówisz, czyli załamania w ten sposób nie uzyskam. A w materiale raytrace nie widze czegos takiego jak mapa załamania. Może po prostu powiem konkretnie co chce uzyskać i w jakim celu. Chcę zrobić matrixowe smugi po pociskach i udało mi się to poza właśnie tym załamywaniem otoczenia

 

Niby podobny efekt daje zrobienie osobnej takiej smugi w skali szarosci jako mapy displacement dla AE i poskładanie tego (jak to delikatnie widac na filmiku, zobacz w 720p), ale to jednak nie to. W filmie te smugi jak dla mnie załamują otoczenie, tak jakby obraz live był częscią sceny:

http://imageshack.us/f/31/matrixrefract.jpg/

(moja smuga jest zrobiona z cząstek-walców z nałożonym szklanym materiałem raytrace, bo innego pomysłu nie miałem jak zrobic coś podobnego) Aha no i renderera zmienić nie mogę, bo na domowym sprzęcie tylko czasy renderingu scanline'a wchodzą w grę

Edytowane przez Maksym
Napisano (edytowane)

aaa typ mapy raytrace, o to chodzi. Jako translucency ? bo w tym materiale sa tylko translucency i transparency. wrzucilem póki co do slotu reflect i komp mi umiera przy renderingu, chyba go stopne i zrobię jak mówisz a w tej mapie raytrace jakie dac ustawienia ? zaznaczyłem refraction i local options wszystkie na enable.

//sprawdziłem bez systemu cząstek sam 1 walec i liczy szybko, ale zupełnie nie ma tego efektu załamywania otoczenia. Niezaleznie czy daje avi w mapie raytrace jako transparency, translucency, czy jako reflect

Edytowane przez Maksym
Napisano
Niezaleznie czy daje avi w mapie raytrace jako transparency, translucency, czy jako reflect

 

nie mam pojecia skad to wykombinowales.

 

Avi dajesz jako enviroment z mapowaniem sphere - wtedy bedzie to liczone przy zalamaniach/odbiciach - ale nie bedzie dobrze wygladac jako tlo.

 

Mowiac o opacity chodzilo mi o transparency.

Napisano
nie mam pojecia skad to wykombinowales.

 

Mapa typu raytrace (parametryczna chyba)jako transparency czy reflect i w tej mapie raytrace umieszczam jako "background" moje avi. i tam sa te opcje o których mówiłem. Widze ze jest jeszcze mozliwosc mapowania IOR w tym materiale. Czy to moze ewentualnie cos by dało ?

Napisano

Nic to nie daje, nic sie nie odbija w cylindrach i sa przezroczyste. A dla mapy enviro mam "environ" i spherical env. Chyba czegos mi nie pokazales na tym screenie, albo ja robie jakis blad. w kazdym razie wszystko ustawilem jak na screenie i nie dziala. Tak to u mnie wygląda, na kule nałożyłem:

http://imageshack.us/photo/my-images/691/enviro.jpg/

Ta mapa enviro to rozumiem ze jest to samo zdjecie jako enviro sceny i jako enviro materiału ? i jako żadna inna mapa nie wystepuje w tym materiale ?

Napisano

O Jezu, ale się zmęczyłem czytając ten wątek ... jak to dociągniesz do końca Mirach to będziesz dla mnie Świętym.

Tak to wygląda jak ktoś nie rozumie jak działa narzędzie tylko napiernicza młotkiem wg. sprawdzonych wzorców.

Napisano (edytowane)
O Jezu, ale się zmęczyłem czytając ten wątek ... jak to dociągniesz do końca Mirach to będziesz dla mnie Świętym.

Tak to wygląda jak ktoś nie rozumie jak działa narzędzie tylko napiernicza młotkiem wg. sprawdzonych wzorców.

 

Nikt Cie nie zmusza do czytania, skoro to taki problem dla Ciebie. Dlatego właśnie tak rzadko pytam o cokolwiek na tym forum. Pierwsze moje pytanie tutaj spotkało się z podobną reakcją. Ale problem okazał sie istotny, bo na forum zagranicznym ktoś już o to pytał, a ktoś inny w odpowiedzi napisał skrypt rozwiązujący go (sic!)

A tutaj, PO POLSKU, nikomu się nie chciało nawet zrozumieć, o co mi chodzi, ROFL.Tutaj link, w moim poscie, możesz sobie przesledzić jeśli Cie to zbytnio nie zmęczy

http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=808355&postcount=13

 

I owszem, nie rozumiem do końca materiału raytrace. Zwłaszcza że to mały pryszcz w tym wszystkim co robię. Koncentruję się na modelingu, animacji, compositingu. Na całokształcie wizji którą chcę zrealizować. Nie mam czasu żeby aż tak wnikać w taki szczegół. Po to jest forum. Czy może jest to, jak się wydaje, tylko kółko wzajemnej adoracji profesjonalistów, gdzie słabsi amatorzy-hobbyści którzy nie mogą poświęcić na 3D 12/24h, są deptani ? Bądź spokojny, w co potrzebuje wnikac, to wnikam i rozumiem to, będąc daleki od "napierniczania młotkiem". Bez niczyjej pomocy i bez zamienienia kiedykolwiek nawet jednego zdania w czasie rzeczywistym (czy to osobiscie czy to za posrednictwem internetu) z osobą która się na tym zna. A jesli miałaby być to taka osoba jak Ty, to nie żałuję. EOT z mojej strony.

Mirach - dzięki za poświęcony czas, ale tą metodą takiego efektu jak w filmie i tak nie uzyskam, bo tam cała smuga załamuje to światło jak 1 obiekt, a u mnie kazdy z tych walcow załamywałby calosc otoczenia (jak widzę na Twoim screenie), co wyglądałoby nienaturalnie, więc i tak nie skorzystam z tego.

Edytowane przez Maksym
Napisano

wiesz, tez przyznam ze ciezko ci sie tlumaczy :) To jak bardzo zalamuje zalezy od IOR. Ja bym chyba probowal sie tym bawic w postprodukcji jesli ci zalezy na tak dokladnej kontroli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności